۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۴۹۳
دبیر ستاد اقامه نماز آمل:

طرح های عفاف و حجاب نیازمند بازسازی ساختاری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز آمل با اشاره به این که برای ترویج صحیح و اثرگذار فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند طرحی مدون و زیربنایی هستیم، ادامه داد: متأسفانه طرح عفاف و حجاب در سال های اخیر تنها در حد مسکن بوده است و نتوانسته این معضل اجتماعی را به صورت ریشه ای حل کند.
حجاب

 

حجت الاسلام سید مستعان جوادی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان آمل به مناسبت روز حجاب و عفاف، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسا در آمل با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با دستورالعمل و بخشنامه میسر نمی‌شود، گفت: باید با برنامه‌های فرهنگی مؤثر که از مطالعات و بررسی های منسجم به دست آمده باشد در راستای روشن گری برای نسل جوان جامعه و تفهیم اهمیت مسأله حجاب به آنان به کار گیریم.

 

وی، حجاب و عفاف را مسأله ای اثرگذار در جامعه دانست و گفت: بعضی از اعمال هستند که بر روی شخص اثر مستقیم دارد و برخی از اعمال نیز علاوه بر شخص، بر روی جامعه هم اثرگذار است که حجاب و عفاف را می توان به عنوان موضوعی دانست که دو بعد مساله را در  کنار هم دارا هستند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز آمل با بیان این که نمی توان موضوعی همچون حجاب را با بخش نامه و اعمال فشار در جامعه نهادینه کرد، ادامه داد: این امر مهم دینی باید از سوی بانوان و از ته قلب درک شود.

 

وی با انتقاد از استفاده ابزاری از زنان در جوامع غربی به منظور دستیابی به منافع شخصی و شهوت پرستی گفت: در دین مبین اسلام اصل بر این است که زن آنقدر ارزش و مقام بالایی دارد که همگان قابلیت دیدن او را ندارند.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به هجمه های عظیم فرهنگی از سوی دشمنان به منظور تخریب فضای معنوی و سوق دادن جوانان کشورمان به سمت فرهنگ مبتذل و مدگرای غرب گفت: افراد محجبه در دید عموم قرار ندارند و با همت و بصیرت والای خود در مؤسسات و خانه های قرآنی و دیگر فعالیت های اجتماعی بزرگی و مقام ارزشمند خود را به اثبات می رسانند.

 

وی با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد مسامحه برخی متولیان فرهنگی نسبت به مسأله عفاف و حجاب هستیم، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ ناب دینی نیازمند یک عزم ملی است.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این که برای ترویج صحیح و اثرگذار فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند طرحی مدون و زیربنایی هستیم، ادامه داد: متأسفانه طرح عفاف و حجاب در سال های اخیر تنها در حد مسکن بوده است و نتوانسته این معضل اجتماعی را به طور ریشه ای حل کند.

 

وی با تأکید براین که همه دستگاه ها و مسؤولان کشور در مسأله نهادینه کردن فرهنگ حجاب در جامعه وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: نباید به همین سادگی در کنار این مقوله مهم گذر کرد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز آمل با انتقاد از فروش گسترده البسه غربی در مراکز عرضه اسلامی گفت: باید مدل های جدید لباس با محوریت توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد و مسؤولان امر به ساماندهی وضعیت مد و لباس در جامعه توجه ویژه ای را داشته باشند و دلیل اهمیت امر آن است که وقتی ما بتوانیم لباسی مناسب با توجه به نیاز نسل جوان جامعه و سازگار با فرهنگ اسلام ارائه کنیم، جوان ما به سمت و سوی تقاضای مدهای غربی نخواهد رفت که این امر افزون بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موجب ماندگاری ارزش های اسلامی و توجه به آن در جامعه خواهد شد.

 

وی در پایان با بیان این که توجه به مسأله حجاب و عفاف ضروری و انکارناپذیر است، گفت: بانوان محجبه باید در زمان های مختلف خود را در جامعه نشان دهند تا بدین وسیله برخی ذهنیت ها روشن شود و مسؤولان امر نیز وظیفه دارند ضمن برنامه ریزی صحیح و عملی پیرامون ترویج حجاب اسلامی، از بانوان محجبه در عرصه های مختلف تقدیر کنند که این مسأله موجب تغییر نگاه مردم خواهد شد./950/پ203/س

ارسال نظرات