۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۵۱۱
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

بیش از دو هزار مسجد در گلستان غباروبی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از غبارروبی بیش از دو هزار و 200 مسجد این استان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.
غباروبي مساجد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جلسه رسیدگی به امور مساجد که در آستانه ماه مبارک رمضان در مرکز استان برگزار شد از غبارروبی بیش از دو هزار و 200 مسجد این استان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در دهه نکوداشت و بهداشت خبر داد.

 

وی اظهار داشت: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است و طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بروز آثار تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با نیت ویژه و برای رضای خداوند روزه می‌گیرند از برکات و فایده‌های مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.

 

وی اظهار داشت: ماه رمضان یک الگو و سرمشق است، براى اینکه ثابت کنیم که می توان مراقب صحت عمل و درستى عبادات خویش باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، رسیدن به تقوای الهی را بهترین ثمره ماه رمضان برشمرد و گفت: ارشاد، موعظه و هدایت مردم کار بسیار خوبی است ولی سخنرانان و مداحان در ماه رمضان باید به خودشان نیز توجه کنند و بهره لازم از این ماه را ببرند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اضافه کرد: فضای ماه رمضان بهترین فرصت است تا بتوانیم روحیه مادی گری و دوستی به دنیا را از خود دور نمائیم و دنیا را مقدمه ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

 

به گفته وی، روزه داری تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی شود بلکه فرد روزه دار باید با تمام اعضای خود روزه بگیرد،بدین ترتیب در پایان ماه رمضان شاهد دوری اخلاق رذیله از خود خواهد بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: تفسیر قرآن کریم بهترین غذای روح است، زیرا مجموعه کامل از دستورهای فکری و عملی است که موجب بیداری عقل و احساس مردم در جهت صراط مستقیم می شود.

 

وی اظهار داشت:روزه داری زمینه پردازش به امور معنوی در انسان را فراهم کرده و عاملی است برای این که او را از ناهنجاری های اجتماعی دور و در مسیر تزکیه نفس، تقوا و کمال هدایت کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر این که روزه امری واجب در اسلام است، تصریح کرد: فلسفه روزه داری در با تقوا شدن انسان خلاصه می شود پس این بهترین فرصت است که خداوند به انسان می دهد تا با روزه گرفتن از زندگی معنوی خود غافل نباشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: کسی که روزه می گیرد، با گرسنگی و تشنگی موقتی خود به یاد سختی‌ها و رنج روز قیامت افتاده موقعیت گرسنگان و مستمندان را بهتر درک می کند و این مسیری در زندگی او باز می کند که حقوق زیردستان را ضایع نکرده و از دردهای محرومان غافل نباشد.

 

وی اظهار داشت: راه تکامل انسان خویشتنداری، ضبط نفس، کنترل علائق و احساسات است و روزه به تقویت بعد خویشتنداری و تسلط انسان به خویشتن کمک می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای بندگان خدا است که از فیوضات این ماه بیشترین بهره را ببرند، تصریح کرد: دل‌های مؤمنان آماده است برای پذیرش احکام و پیام وحی چراکه ماه رمضان ماه قرآن است و قرآن کریم این کتاب آسمانی در این ماه نازل شده است و بر اساس فطرت انسان‌ها باید قرآن کریم بیان شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات