۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۵۲۴
به مناسبت سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد؛

راهپیمایی زنان مشهدی در روز ملی عفاف و حجاب

خبرگزاری رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، چهارشنبه 21 تیر، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب و سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، راهپیمایی به سمت مسجد گوهرشاد حرم رضوی برگزار می‌کند.
راهپيمايي در حمايت از عفاف و حجاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، روز گذشته در نشست خبری این شورا به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب و سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، راهپیمایی برگزار می‌کند.

 

وی افزود: مسأله حجاب اول باید از دبستان فرهنگ‌سازی شود که دختران ایرانی، با ایمان، عقیده، بصیرت و رعایت کننده اصول و ضوابط پرورش یافته و فرمایش شهید مطهری که «حجاب مصونیت است نه محدودیت» را با جان و دل بپذیرند؛ جهان اسلام برای مسئله حجاب، شهدای زیادی تقدیم کرده است که باید قدر آن دانسته شود و این اصل اصیل اسلامی و قرآنی نشر داده شود که خیرات و برکاتی از این راه نصیب جامعه خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: باید قانون عفاف و حجاب مصوب مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی ابلاغ شود و در مرحله بعد به قوای سه‌گانه و نهادهای فرهنگی و همه با هم بتوانند این فرهنگ اسلامی را گسترش داده و مظاهری که این امر را تضعیف کرده است از جامعه اسلامی برچینند تا دختران و زنان ایرانی در دنیا مطرح شوند.

 

حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: تجلیل از قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در تیرماه 1314 شمسی، بزرگداشت یاد و خاطره 150 شهیده که در حادثه مسجد گوهرشاد آن سال به شهادت رسیدند، اعلام پایبندی به ارزش‌ها و معیارهای اسلامی حتی در پوشش، اعلام بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا در راستای حفظ ارزش‌ها و نیز حمایت از نهادها و نیروی انتظامی که با مظاهر بدحجابی مبارزه می‌کنند، از اهداف این راهپیمایی است.

 

وی افزود: همچنین هشدار به بدخواهان نظام مبنی بر اینکه بانوان و خواهران محجبه همواره در صحنه هستند و خون شهدا را پاس می‌دارند و تذکر به مسؤولان حکومتی که تنها به فکر سیاسی و اقتصادی نبوده و به امور فرهنگی نیز اولویت بدهند، از اهداف شرکت‌کنندگان خواهد بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی با حضور خواهران نمازگزار، بانوان حوزه علمیه، شاغلین ادارات و نهادها، کارخانجات و بخش‌های حقوقی و حقیقی و همچنین خانواده‌های معظم شهدا، رأس ساعت 8 صبح چهارشنبه 21 تیر از میدان شهدای مشهد آغاز شده و در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با قرائت قطعنامه پایان می‌یابد.

 

وی با اشاره به این که سخنران اجتماع بعد از راهپیمایی حجت‌الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: همچنین تشکیل نمایشگاه‌های عفاف و حجاب از سوی شهرداری در پارک‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی تحت پوشش، برگزاری همایش تخصصی نقش حجاب در توسعه امنیت اجتماعی و تشکیل میزگرد گفتمان دینی با محوریت نقش حجاب در تولید امنیت جامعه توسط صدا و سیمای استان، از دیگر برنامه‌های حجاب و عفاف شهر مشهد است.

 

گفتنی است، 21 تیر هزاران نفر از مردم مشهد به رهبری شیخ محمدتقی بهلول، در اعتراض به سیاست کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی تحصن کردند که به دستور رضاخان، به مردم در مسجد شلیک شد و شمار زیادی شهید شدند. مردم مشهد،‌ هر سال با برگزاری چنین مراسماتی یاد آنان را زنده می‌کنند./932/پ202/ب

 

ارسال نظرات