۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۵۶۱
نماینده مردم قم در مجلس:

اگر به تذکرات عالمانه رهبری عمل می‌کردیم وضع حجاب و عفاف جامعه این گونه نبود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جدی نگرفتن تذکرات و هشدارهای عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر خطر تهاجم فرهنگی را یکی از عوامل بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله بدحجابی دانست.
اگر به تذکرات عالمانه رهبری عمل می‌کردیم وضع حجاب و عفاف جامعه این گونه نبود
 
احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مسأله حجاب و عفاف، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در زمینه تضعیف حجاب و عفاف در جامعه مطرح است، موضوع تهاجم فرهنگی است.
وی افزود: با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب در دهه 70 درباره تهاجم فرهنگی و ضرورت جدی گرفتن بحث حجاب و عفاف، بسیاری از مسؤولان این مسأله را جدی نگرفتند و این صحبت‌های عالمانه را دریافت نکردند.
امیرآبادی اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی از قبیل اینترنت، ماهواره و تلفن همراه که به سهولت در اختیار همگان قرار دارد خود وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ بین افراد و جوامع مختلف است، امروز دشمن با سرمایه گذاری هنگفت و برنامه‌ریزی به دنبال تضعیف حجاب و عفاف در جامعه است.
وی با اشاره به کوتاهی مسؤولان امر و خانواده‌ها در این ‌باره اضافه کرد: اگر بخواهیم با تساهل و تسامح در این خصوص برخورد کنیم، قطعا در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد.
 نماینده مردم قم در ادامه با اشاره به طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی که چند سالی‌ است از سوی نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در حال اجراست، گفت: جامعه ما اسلامی و دینی است و نمی‌توان در برابر رواج منکرات بی تفاوت بود. 
وی طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی را از طرح‌های بسیار خوب دانست و افزود: تعداد 220 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.  
امیرآبادی تصریح کرد: به هر صورت این مسأله باید جدی گرفته شود تا خانواده‌ها از حضور فرزندان‌شان در جامعه نگرانی نداشته باشند، هرچند که نباید سرشاخه‌ها را فراموش کرد، باید نظارت جدی بر مراکز تولید لباس‌ها و مرزهایی که احتمال ورود قاچاق کالا و لوازم آرایشی از آن وجود دارد صورت گیرد.
 
وی بر لزوم کار فرهنگی در کنار طرح ارتقای امنیت اجتماعی برای نتیجه‌دهی بهتر تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید در مقاطع ابتدایی کار وسیع به همراه برنامه ریزی بلند مدت انجام دهد تا وقتی دانش‌آموزان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند با خلأ اعتقادی و فکری مواجه نشوند.
امیرآبادی نقش حوزه‌های علمیه را در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مهم ارزیابی و تصریح کرد: جوانانی که در دوران 8 سال دفاع مقدس شرکت کردند و آن جان‌فشانی‌ها و قهرمانی‌ها را از خود نشان دادند پرورش‌ یافته و حاصل تربیت همین مکتب بودند و امروز بیش از هر زمانی به ارتباط نزدیک نسل جوان با روحانیت نیازمند هستیم. /908/ت303/ج
ارسال نظرات