۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۵۶۷

تحقیق و تهذیب محور طرح های تابستانی در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر این که عمومیت داشتن و استمرار، اثربخشی طرح های تحیقی، پژوهشی و تهذیبی میان طلاب را افزایش می دهد، گفت: تحقیق و تهذیب محور اصلی طرح های تابستانی در مدارس حوزوی آذربایجان غربی است.
طرح تابستاني در حوزه علميه
 
حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفتوگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، با تشریح طرح های تابستانی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان گفت: با توجه به این که فصل تابستان فرصت مناسبی برای انجام فعالیت های تحقیقی است، در همین راستا مرکز مدیریت استان با اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقی سعی در ارتقای مؤلفه های تهیذب و تحقیقی در بین طلاب دارد.
 
وی در این راستا به اجرای طرح ضیافت ملکوت ویژه طلاب پایه یک اشاره و و خاطرنشان کرد: این طرح در ماه مبارک رمضان به میزبانی شهرستان چالدران اجرا می شود و دویست نفر از طلاب پایه اول مدارس علمیه استان به مدت یک ماه در این طرح شرکت خواهند داشت.
 
حجت الاسلام عبدی فام همچنین اظهار داشت: 25 نفر از استادان باتجربه حوزه علمیه قم در این طرح تدریس خواهند کرد که ده نفر از این استادان افزون بر تدریس در طرح به عنوان مبلغ در مناطق شهری و روستایی شهرستان چالدران نیز حضور خواهند داشت.
 
معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که در ایام تابستان تمامی مدارس حوزوی در سراسر استان برنامه های تحقیقی و پژوهشی برای طلاب پایه های بالاتر اجرا می کنند، اضافه کرد: برخی از مدارس کلاس های تابستانی خود را از 25 خرداد ماه شروع کرده اند و این کلاس ها تا آخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام عبدی فام با تأکید بر این که عمومیت داشتن و استمرار، اثربخشی طرح های تحیقی، پژوهشی و تهذیبی میان طلاب را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح های تابستانی در حوزه های علمیه تجربه نوپا اما موفقی است که سبب می شود طلبه ها کمتر از محیط معنوی حوزه ها فاصله بگیرند./936/پ202/س
ارسال نظرات