۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۵۶۸
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

توجه به مطالبات عمومی رمز موفقیت تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، تنوع زبانی و توجه به خواسته ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و بیان داشت: رمز موفقیت در عرصه های تبلیغ جهانی در نظرگرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.
تبليغ ديني
 
حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شرط اول ورود موفق مبلغان در فضای سایبری برای تبلیغ دینی را برخورداری از مؤلفه های تهذیب رسانه ای دانست و گفت: فضای مجازی به سبب گستردگی مخاطبان در سراسر جهان زمینه ای مناسبی برای اشاعه افکار و مفاهیم دینی است با این شرط که در این محیط نیز عامل به عمل باشیم و تنها به حرف و گفتار بسنده نکنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرماید ما را به عمل خود یاری کنید نه با گفتار، اظهار داشت: مجریان و متولیانی که در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی فعالیت دارند، باد خود مهذب باشند و از تخصص و علم کافی برخوردار شوند.
 
این استاد حوزه ادامه داد: نبود معرفت و آگاهی کافی نه تنها باعث تبلیغ و ترویج معارف دینی نمی شود؛ بلکه فضا را برای اشاعه خرافه، انحراف و ایجاد شبهات آماده تر می کند.
 
حجت الاسلام شیخلو تنوع زبانی و توجه به خواسته ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و بیان داشت: رمز موفقیت در عرصه های تبلیغ جهانی در نظرگرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

به گفته وی، تبلیغ دین در فضای مجازی باید به دور از درگیری ها و اختلافات قومی و مذهبی باشد و افراد باید در لوای اسلام و با هدف جهانی سازی دین اسلام ناب مجمدی(ص) معارف و مشترکات اسلامی را انتشار و ترویج دهند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به این مهم که اسلام دین زندگی است و برای تمام ادوار برنامه ای روشن و صریح دارد، گفت: سعادت و آسایش انسان معاصر که در محیطی از نگرانی ها و تشویش های ناشی از زندگی مادی محصور شده است، در گرو عمل به معارف الهی است؛ اما متأسفانه نبود تطابق میان عمل و گفتارمان هر لحظه بر ناآرامی های ناشی از کمبود معنویت در زندگی می افزاید./936/ت302/س
ارسال نظرات