۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۶۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

مرعوب شدن در برابر گسترش بدحجابی و توطئه دشمنان آفت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که در برابر توطئه های ضد دینی دشمن بایستی موضعی تهاجمی اتخاذ کرد، افزود: اگر از درون اعتقاد داریم که در موضع حق هستیم، نباید در برابر رسانه‌های نظام سلطه مرعوب شد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
 
حجت الاسلام والملسمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری همزمان با روز ملی حجاب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دشمنان اسلام در سال‌های اخیر با سیاسی‌کردن مساله حجاب و عفاف، موانع بزرگی بر سر راه برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج این فریضه الهی قرار داده‌اند.
وی با تأکید بر این‌که در جامعه اسلامی بایستی مظاهر و شعائر دینی مورد توجه جدی مردم و مسؤولان باشد، گفت: سیاسی‌کاری با ترویج مبانی دینی منافات دارد، امروز نیازمند نقش‌آفرینی روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبلیغ و تبیین اهمیت و ضرورت عفاف و حجاب در جامعه هستیم.
امام جمعه مراغه با بیان این‌که حوزه های علمیه بایستی کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند، افزود: یکی از مهم ترین آفت‌های ترویج و تبلیغ دین، اتخاذ موضع انفعالی در برابر مواضع تهاجمی و تبلیغاتی دشمن است، چرا باید منتظر بود تا رسانه‌های غربی و یا وابسته حجاب را زیرسؤال ببرند و پس از آن ضرورت و اهمیت حجاب تبیین شود.
حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که در برابر توطئه های ضد دینی دشمن بایستی موضعی تهاجمی اتخاذ کرد، افزود: اگر از درون اعتقاد داریم که در موضع حق هستیم، بنابراین نباید در برابر رسانه‌های نظام سلطه مرعوب شد، روحانیت رسالت خطیری در تبلیغ فرائضی از جمله تذکر لسانی و حجاب در جامعه دارد.
نماینده خبرگان رهبری تعامل و همراهی مردم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را ضرورت نقش‌آفرینی روحانیت دانست و ادامه داد: مخاطب‌ شناسی و بهره ‌مندی از اصول تبلیغ موفق از دیدگاه مبانی متعالی اسلام می تواند راهکارهای مناسبی برای ترویج ارز‌ش‌ها و شعائر اسلامی باشد.
وی خواستار استفاده از طرح‌های ابتکاری و نو در ترویج فرهنگ دینی در جامعه شد و خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به تلاش و عزم عمومی دارد و باید دستگاه‌های کم‌کار و فعال در این راستا شناسایی و معرفی شوند.
امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که وضعیت حجاب و عفاف در جامعه به‌ویژه در کلان‌شهرها امنیت روانی و اخلاقی مردم مؤمن و متدین را تهدید می کند، گفت: دولت، قوه قضاییه و مجلس هر یک به نوبه خود در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بنا به مسؤولیت تعریف شده برای خود، مسؤول هستند.

وی حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین برخورد جدی نیروهای انتظامی با هنجارشکنان اجتماعی را لازمه تبلیغ فرائض دینی در جامعه دانست و افزود: برخورد قاطع با معضل بی‌حجابی به عنوان مسأله ای مهم و عامل گسترش مفاسد در جامعه، باید در اولویت اقدامات مسؤولان و دست‌ اندرکاران قرار گیرد./935/ت302/س

 

ارسال نظرات