۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۶۲۹
مدیر علمی موسسه رواق حکمت:

بیان فلسفه حجاب و شناسایی ریشه بدحجابی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه کلام و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بیان فلسفه حجاب و شناسایی ریشه بدحجابی را از اولویت‌های نخست مبارزه با بدحجابی عنوان کرد.
حجت الاسلام قاسم ترخان

 

حجت الاسلام قاسم ترخان، مدیر گروه کلام و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‎‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که بدحجابی یک ناهنجاری و آسیب اجتماعی است، گفت: تبیین فلسفه حجاب و آسیب های آن می تواند جلوی بد حجابی را بگیرد.
 
وی افزود: با شیوع بدحجابی افراد مجرد ازدواج را برای خود نوعی محدودیت تلقی می کنند و افراد متأهل در مقام مقایسه همسر خود با دیگر زنان برمی آیند؛ بدحجابی ریشه زندگی را می سوزاند.
 
این استاد حوزه علمیه از بین رفتن سلامت امنیت روانی افراد در جامعه را از دیگر آفت های بدحجابی در جامعه برشمرد و گفت: شهوت جوانانی که در معرض بدحجابی هستند تحریک شده، تمرکزشان را از دست می دهند و موفقیتی در کارها نمی توانند کسب کنند.
 
وی با بیان این‎که بی بند و باری در غرب سبب عادی شدن و بی میلی جوانان به زنان نشده است بلکه شکل ها و مراحل شهوت رانی در غرب متفاوت شده است، ابراز داشت: انسان با طغیان غریزه جنسی یک مرحله ای از شهوت رانی را می گذراند و به مرحله بالاتر و خطرناک تر می رسد و شیوع بدحجابی در جامعه آتش غریزه جنسی جوانان را برافراشته می کند.
 
مدیر علمی موسسه رواق حکمت با بیان آیات 58 تا 60 سوره نور، آیه 60 سوره احزاب و با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و ولایت فقیه گفت: ایجاد امنیت همه جانبه از سوی حکومت و مبارزه با هرگونه نا امنی مانند بدحجابی از وظایف حکومت اسلامی است.
 
وی انجام کارهای فرهنگی مانند ساخت فیلم و داستان و بیان فلسفه حجاب و شناسایی ریشه بدحجابی را از اولویت های نخست مبارزه با بدحجابی در جامعه عنوان و تصریح کرد: این اولویت به معنای کنار گذاشتن طرح امنیت نیروی انتظامی نیست؛ کلیت ین طرح مورد تایید است./921/ت302/ی
 
 
 
ارسال نظرات