۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۶۳۸

نرم‌افزار چند رسانه‌ای سیمای عفاف در قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار چند رسانه‌ای «سیمای عفاف: رسانه ملی و فرهنگ عفاف و حجاب» از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تولید شد.
مراسم رونمايي از نرم افزار سيماي عفاف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم‌افزار چند رسانه‌ای «سیمای عفاف: رسانه ملی و فرهنگ عفاف و حجاب»، پیش از ظهر امروز همزمان با بزرگداشت روز ملی حجاب و عفاف و سالگرد شهیده حجاب، مروه شربینی در سالن اجتماعات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم برگزار شد.

 

ابراهیم شفیعی سروستانی،‌ مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در نشستی خبری با حضور خبرنگاران گفت: این نرم‌افزار با هدف توانمندسازی مدیران، برنامه‌سازان، کارشناسان و پژوهشگران رسانه ملی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه‌سازی این فرهنگ در جامعه تولید شده است.

 

وی در ادامه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در ایران و نهادینه‌سازی این فرهنگ و انجام کارهای مختلف در این زمینه را ضروری دانست و گفت: فضاهای متعدد و مختلفی در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد که کمتر به آنها پرداخته شده و نیازمند فعالیت‌های پژوهشی، علمی و ترویجی است.

 

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما افزود: پس از ارتباط بین تشکل‌ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب با این مرکز و رسانه ملی، همواره خلأ یک منبع مطالعاتی و پژوهشی که نیازهای پژوهشی، تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای افراد را در حوزه عفاف و حجاب برطرف کند، احساس می‌شد.

 

وی با بیان این‌که هیچ‌کدام از کارهای انجام شده و نرم‌افزارهای تولید شده در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پاسخ‌گوی نیازهای موجود نبود، ابراز داشت: طرح تولید نرم‌افزار رسانه ملی و فرهنگ عفاف و حجاب سال گذشته در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما کلید خورد که می‌تواند نیازهای آموزشی و پژوهشی را در این عرصه تأمین ‌کند.

 

شفیعی سروستانی گفت: شاکله کلی نرم‌افزار یک ساختار آموزشی است که پس از بحث‌ها و گفت‌وگوهای کارشناسی با کارشناسان حوزه فرهنگ عفاف و حجاب و مراکز تخصصی به دست آمده که در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با هفت حوزه مهم روبه‌رو است.

 

وی، حجاب در اسلام، فلسفه و چرایی حجاب و عفاف، دلایل و زمینه‌های روانشناختی و جامعه‌شناختی بدحجابی، بررسی تاریخی و جریان‌شناسانه حجاب در ایران، نظام اسلامی و مسأله حجاب، آسیب‌ها و بایسته‌های گسترش فرهنگ حجاب و مخاطب‌شناسی در تبلیغ و ترویج حجاب را از موضوع‌های هفت‌گانه مطرح در این نرم‌افزار برشمرد.

 

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما یادآور شد: پیش از تولید این نرم‌افزار طرحی را به عنوان طرح برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرسین حجاب و عفاف تهیه کردیم که در این طرح سرفصل‌های آموزشی مرتبط با هفت دوره طراحی، منابع مطالعاتی آن تهیه و کارشناسان هر یک از سرفصل‌ها معرفی شدند.

 

وی گفت: اگرچه نرم‌افزار چند رسانه‌ای سیمای عفاف حاوی 9 گیگابایت اطلاعات و در دو نسخه دی وی دی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با همکاری دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گردآوری و با عنوان سیمای عفاف و رسانه ملی تولید شده، اما برای همه مراکز آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، قابل استفاده است. /920/پ202/ی

ارسال نظرات