۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۶۴۳
همزمان با سالروز قیام مسجد گوهرشاد؛

بانوان مشهدی در حمایت از حجاب اسلامی راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ بانوان مشهدی با حضور در راهپیمایی باشکوه حجاب بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع تر لایحه حجاب و عفاف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.
قيام گوهرشاد حجاب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب، صبح امروز راهپیمایی بانوان مشهدی به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 
در این مراسم که از ساعت هشت صبح از میدان شهدای این شهر آغاز شد، اقشار مختلف بانوان اعم از دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، مدیران و کارکنان سازمان ها و نهادها با سر دادن شعارهایی چون «حجاب ما نشانه دین ماست»، «حجاب مصونیت است نه محدودیت»، «بی حجابی وسوسه شیطان است»، «نص صریح قرآن حجاب است»، «چادر، حجاب برتر؛ لبیک به امر رهبر»، «حجاب امر خداست، منکر آن بی حیاست»، «بدحجابی بیداد می کند، نیروی انتظامی اقتدار اقتدار» و «خامنه ای رهبر است، حجاب ما سنگر است» ضمن اعلام حفظ حجاب اسلامی در برابر توطئه های دشمن، بر ضرورت برخورد جدی تر با پدیده بدحجابی تأکید کردند.
 
بنابر این گزارش، تجلیل از قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در تیرماه 1314 شمسی و بزرگداشت یاد و خاطره 150 شهیده این قیام، اعلام پایبندی به ارزش‌ها و معیارهای اسلامی حتی در پوشش، اعلام بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا در راستای حفظ ارزش‌ها و نیز حمایت از نهادها و نیروی انتظامی که با مظاهر بدحجابی مبارزه می‌کنند و تذکر به مسؤولان حکومتی که تنها به فکر سیاسی و اقتصادی نبوده و به امور فرهنگی نیز اولویت بدهند،از اهداف این راهپیمایی اعلام شده است.
 
فاطمه ناظمی، مشاور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از زنان فعال در دوران دفاع مقدس، در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار رسا گفت: متاسفانه با وجود اهمیت بسیار و جایگاه والای حجاب و نیز قیام مردم مشهد در برابر کشف حجاب رضاخان، هیچ بنای یادبود و تاریخ نگاری از این واقعه در مسجد گوهرشاد وجود ندارد.
 
وی تأکید کرد: باید نمادی برای یادبود شهدای حجاب در مسجد گوهرشاد نصب شود تا ضمن حفظ تاریخ، زائران امام رضا(ع) در جریان این واقعه بزرگ قرار بگیرند. البته در این زمینه رایزنی هایی با فرمانداری انجام شده است که نیاز به مطالبه مستمر دارد.
 
وی همچنین یادآور شد: در این گونه برنامه های عمومی باید اطلاع رسانی نسبت به جایگاه واهمیت حجاب در قالب بروشور و پوستر بیشتر انجام شود که در این مراسم تنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی ونیروی انتظامی این کار انجام شده بود و کافی نبود.
 
بر اساس این گزارش، راهپیمایان در حالی که پلارکاردها و پارچه نوشت هایی از آیات قرآن و سخنان شهدا و بزرگان در خصوص اهمیت حجاب در دست داشتند، با استقبال ویژه و گلاب افشانی خادمان حرم رضوی، تا مسجد گوهرشاد بدرقه شدند.

بانوان محجبه مشهد در پایان این مراسم نیز پس از سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با قرائت قطعنامه ای، ضمن تأکید بر پایبندی خود به معیارهای اسلامی و ارزش های انقلاب و فرامین رهبری، حمایت خود را از نهادهایی همچون قوه قضاییه و نیروی انتظامی و مسوولان دولتی حامی طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها که به طور جدی با بدحجابی مقابله می کنند، اعلام کرده و و بر ضرورت احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر و برچیدن مظاهر فساد همچون ماهواره ها، مانکن ها، فیلم ها و سریال های مبتذل تأکید کردند.
 
شرکت کنندگان همچنین اجرای جدی و دقیق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف وحجاب و ایجاد موازنه میان توسعه اقتصادی وفرهنگی را از دولت مردان خواستار شدند.
 
گفتنی است، 21 تیر هزاران نفر از مردم مشهد به رهبری شیخ محمدتقی بهلول، در اعتراض به سیاست کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی تحصن کردند که به دستور رضاخان، به مردم در مسجد شلیک شد و شمار زیادی شهید شدند. مردم مشهد،‌ هر سال با برگزاری چنین مراسماتی یاد آنان را زنده می‌کنند./930/پ202/س
 
ارسال نظرات