۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۷۲۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

ایران اسلامی راه‌ خنثی‌سازی تحریم‌ها را به خوبی یافته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: دشمنان با مشاهده آینده‌نگری و بینش عمیق معظم‌له وارد عرصه‌ای جدید از جنگ اقتصادی علیه ایران شده‌اند، غافل از این‌که ایران اسلامی در طول سه دهه راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها را به خوبی یافته است.
تحريم
 
میکائل جمال‌پور، مدیرکل پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح شاخص‌های لازم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداخت و اظهار داشت: تحریم‌های غرب عزم مسؤولان برای تحقق شعار سال را افزایش خواهد داد.
این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که نیازمند یافتن حلقه مفقوده میان علم و صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی در جهخت خودکفایی کشور صورت گرفته و در بسیاری از بخش‌ها نیز موفق بوده‌ایم اما هنوز در مواردی نتوانسته‌این به دانش بومی محققان داخلی اکتا کنیم.
وی با اشاره به این‌که تحریم‌های 32 ساله دشمنان انقلاب اسلامی، فرصت‌هایی برای خودکفایی در عرصه‌های مختلف بوده است، گفت: دشمنان با تصور این‌که تحریم خرید نفت ایران از سوی غرب، نظام اسلامی را زمین‌گیر کرده و یا موجب نرمش کشور در مذاکرات هسته‌ای خواهد شد، وارد میدان شدند.
جمال‌پور تاکید کرد: برخلاف نظر غربی‌ها، تحریم‌ها جدید نشان داد که 1+5 به دنبال راه‌حل در مذاکرات نیست، چراکه اگر اینگونه بود برای اثبات حسن نیت خود، نه تنها تحریم نفتی بلکه تحریم‌های گذشته را نیز لغو می کرد، بنابراین باید دانست که پرونده هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران است.
وی با اشاره به توصیه‎‌های اکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و خودکفایی در عرصه‌های استراتژیک افزود: دشمنان با مشاهده آینده‌نگری و بینش عمیق معظم‌له وارد عرصه‌ای جدید از جنگ اقتصادی علیه ایران شده‌اند، غافل از این‌که ایران اسلامی در طول سه دهه راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها را به خوبی یافته است.
استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز با تأکید بر این‌که غرب ناگزیر به پذیرش ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع جهان و منطقه است، افزود: ایران اسلامی نه تنها در عرصه‌های اقتصادی، بلکه در معادلات سیاسی نیز نقش محوری در منطقه و معادلات بین‌المللی ایفا می کند.
جمال‌پور ادامه داد: غرب با اقدامات خصمانه اخیر علیه ایران، خود و کشورهای غربی را با چالش‌های اقتصادی رو به رو کرده است، چنان که در روزهای اخیر با افزایش قیمت نفت و گسترش بحران‌ مالی در اروپا رو به رو بوده‌ایم، حقیقت آن است هیچ گونه تحریم یک‌جانبه‌ای نمی تواند مانع پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شود.
وی با اشاره به روند بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و با تأکید بر این‌که ملت‌های آزاده و استقلال‌طلب جهان اسلام ایران را الگوی خود قرار داده‌اند، گفت: استکبار جهانی اگر نگاهی تحلیلی و عقلایی به تحولات چند سال اخیر منطقه خاورمیانه و جهان اسلام داشته باشد، نقش ایران در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه را خواهد یافت./935/ت302/س
ارسال نظرات