۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۷۷۰
آیت‌الله شبستری:

آل سعود لرزه‌های سقوط را احساس کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ترور و دستگیری شیخ نمر، سرعت سرنگونی رژیم آل سعود را تسریع خواهد کرد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان حوزوی استان اظهار داشت: دشمنان با احساس خطر نسبت به تبعات بیداری اسلامی در غرب، درصدد انحراف در آرمان‌های انقلابیون منطقه است.
 وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی در جلب نظر حکام مرتجع و شیوخ عربی منطقه، خاطرنشان کرد: در شرایطی که جهان اسلام حساس‌ترین شرایط برای برقراری نظامی مبتنی بر احکام دینی را سپری می کند، خیانت برخی حکام منطقه‌ای که خود را خادم‌الحرمین می نامند، آشکار شده است.
 امام جمعه تبریز ادامه داد: ادعای حکام عرب برخی کشورهای منطقه علیه سوریه جای بسی تعجب دارد، چراکه در طول تاریخ این کشورها نه تنها حتی یک انتخابات برگزار نکرده‌اند، بلکه بانوان از ابتدایی‌ترین حقوق خود برخودار نیستند، با چنین وضعی حکام عرب خودفروخته چگونه می توانند فریاد نقض حقوق بشر در سوریه سر دهند.
 آیت الله شبستری با بیان این‌که ترور و دستگیری شیخ نمر، سرعت سرنگونی رژیم آل سعود را تسریع خواهد بخشید، تصریح کرد: امروز در شرایطی بحران به ارتجاعی‌ترین کشور منطقه رسیده که تحرکات ضدحکومتی در شرق عربستان گسترش یافته و آل‌سعود لرزه‌های سقوط را احساس می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تبعیض، افزایش تعداد زندانیان سیاسی، فقر، سرکوب مردم و اختلاف میان خاندان سلطنتی آل‌سعود را عوامل بحران در عربستان دانست و اظهار داشت: عدم توجه به پیام‌ها و عبرت‌های بیداری اسلامی در آینده موجب فروپاشی آل‌سعود خواهد بود.
 وی با تاکید بر ضرورت تغییر مواضع حکام عرب منطقه‌ای نسبت به سوریه افزود: حکام مرتجع منطقه همواره بر طبل احساسات ناسیونالیستی و عربی کوبیده‌اند، اما امروز جهانیان شاهد هستند که رژیم‌های دست‌نشانده غرب در منطقه برای حفظ سلطنت خود هیچ اراده‌ای نسبت به وضعیت فلسطین، بحرین و سوریه ندارند.
 امام جمعه تبریز با بیان این‌که ایران مرکز رایزنی برای حل قضیه سوریه است، گفت: هر چند غربی‌ها و استکبار درصدد تضعیف جایگاه ایران در معادلات منطقه‌ای بودند اما شواهد، گویای تاثیر ایران در حل و فصل وقایع بحرانی در خاورمیانه است، چنان‌که کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امر سوریه بر نقش ایران در صلح و ثبات منطقه تاکید داشته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان هدف غرب از سقوط دولت اسد را تقویت رژیم صهیونیستی و خاموش کردن امید ملت‌های مسلمان در بیداری اسلامی دانست و افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار داشته و دارد، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ ایران اسلامی در کنار ملت‌های ظلم‌ستیز و مقاوم در برابر رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارد./935/پ202/ج
ارسال نظرات