۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۷۷۱
در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم؛

کارگروه پیگیری مطالبات رهبری در تولیدات فرهنگی بومی تشکیل شد

خبرگزاری رسا - سخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس از تشکیل کارگروهی برای پیگیری مطالبات امسال رهبری در تولید ملی در بخش فرهنگی خبرداد.
حجت الاسلام سيد علي طاهري

 

حجت الاسلام سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از تعیین اولویت های فرهنگی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: در همین راستا کارگروه های تخصصی نیز تشکیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: در همین راستا کارگروهی تخصصی به منظور پیگیری مطالبات رهبری در سال جدید در بخش تولیدات فرهنگی بومی تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام طاهری از تعامل بیشتر کمیسیون فرهنگی مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجموعه فرهنگی دولت در سال جدید خبر داد و گفت: به همین منظور کارگروهی متشکل از پنج نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو نفر از مجموعه فرهنگی دولت تشکیل شده است.
وی با بیان این‌که این تصمیم در راستای تبدیل برخی سیاست گذاری های شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانونی جامع در مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده است، ادامه داد: با فعال شدن این کارگروه شاهد تحولات اساسی در مسائل فرهنگی کشور خواهیم بود. 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب امری واجب و انکارناپذیر در نظام دینی است، گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم برنامه هایی در خصوص ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب کشور آغاز شد که زمینه حرکت های خوبی در کشور را فراهم کرد.
وی با بیان این که طرح عفاف و حجاب در مجلس نهم به طور جدی‌تری پیگیری خواهد شد، ادامه داد: نباید در اجرای این طرح مهم تنها به فعالیت وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه های فرهنگی بسنده کنیم.
حجت الاسلام طاهری اجرای صحیح و تأثیرگذار طرح عفاف و حجاب در کشور را نیازمند عزم ملی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان فرهنگی، نمایندگان مجلس، دستگاه های دولتی و مجموعه قضایی باید احساس مسؤولیت کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در بخش تولید پوشاک مناسب مبتنی بر حجاب اسلامی توضیح دهد، گفت: متأسفانه ایران اسلامی که پرچمدار استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر است، از تولید این محصول در داخل کشور در حد مناسب محروم است، از این رو باید مسؤولان امر در این خصوص تدبیر کنند./950/ت302/ج
ارسال نظرات