۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۷۸۱
امام جمعه آذرشهر:

تسریع در احداث مدرسه علمیه برادران آذرشهر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره‌سید بر تسریع در احداث مدرسه علمیه برادران این شهر تاکید کرد و گفت: ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در حوزه به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت می کنند.
تسریع در احداث مدرسه علمیه برادران آذرشهر ضروری است

 

حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سید، امام جمعه آذرشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت مدارس علمیه در شهرستان‌ها اظهار داشت: آذرشهر در طول تاریخ مهدپرورش علمای بزرگ و تاثیرگذار در جهان تشیع از جمله شهید آیت الله غفاری و شهید آیت الله مدنی بوده است.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت حوزه علمیه خواهران صدیقه کبری(س) این شهر از اواخر سال گذشته گفت: راه اندازی این مدرسه علمیه که خواست دیرین بانوان این شهر بود، پاسخی منطقی به خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزوی بوده است، البته هنوز اقدامات جدی در راه‌اندازی مدرسه علمیه برادران این شهر صورت نگرفته است.

 

امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که طلاب ورودی جدید حوزه علمیه صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) در ساختمانی به صورت موقت در حال تحصیل هستند، افزود: زمینی با مساحت 7 هزار مترمربع در اختیار مدرسه علمیه خواهران آذرشهر قرار گرفته که امید است در آینده نزدیک عملیات احداث ساختمان جدید این مرکز علوم اسلامی آغاز شود.

 

حجت الاسلام قره‌سید بر تسریع در احداث مدرسه علمیه برادران این شهر تاکید کرد و ادامه داد: عدم وجود و یا تقویت مدارس علمیه شهرستانی موجب مهاجرت طلاب سطوح عالی و در نتیجه تداوم مشکل کمبود مبلغ دینی در شهرستان ها خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد کمبود روحانی در بیشتر نقاط کشور هستیم، به سبب عدم بازگشت طلاب و روحانیان تحصیل کرده در حوزه های علمیه بزرگ کشور به زادگاه خود است، در حقیقت توسعه مدارس علمیه در شهرستان بایستی همراه با ارتقای سطح کیفی آموزش باشد.

 

امام جمعه آذرشهر با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان نسبت به تسریع در احداث حوزه علمیه برادران آذرشهر گفت: زمینی به مساحت یازده‌هزار متر مربع برای احداث حوزه علمیه آذرشهر اختصاص داده شده که بایستی با همت مسؤولان امر مراحل ساخت و بهره‌برداری از این مرکز علوم اسلامی تسریع یابد.

 

وی تربیت نیروهای مخلص، متخصص و متدین در حوزه های علمیه را از مطالبات مهم رهبری دانست و گفت: امروز نیازمند گسترش  مدارس علمیه خواهران و برادران در مناطق مختلف کشور هستیم، چراکه روحانیت و حوزه‌های علمیه در خط مقدم پاسخگویی به شبهات روزافزون دشمنان قرار دارند./935/ت303/ب

 

ارسال نظرات