۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۸۲۰
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:

همه توان خود را برای ایجاد امت واحد اسلامی به کار می‌گیرم

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: شرایط کنونی جهان اسلام که منجر به رویداد بیداری اسلامی و خیزش بزرگ ملت های اسلامی است اقتضا می کند تلاشی جدید در راه ایجاد وحدت امت اسلام انجام گیرد.
آيت الله محسن اراكي

 


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبر معارف، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبر رادیو معارف برنامه های دور جدید مدیرت مجمع تقریب مذاهب دارد بیان کرد.

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: شرایط کنونی جهان اسلام که منجر به رویداد بیداری اسلامی و خیزش بزرگ کشورها و ملت های اسلامی است اقتضا می کند تلاشی جدید در راه ایجاد وحدت امت اسلام انجام گیرد.

 

وی افزود: درحال حاضر آنچه آرزوی بزرگان دین و یکی از اهداف امام بزرگواردر ایجاد انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بوده است ایجاد وحدت جهان اسلام است و تشکیل امت واحده اسلامی است  که زمینه اش امروز فراهم شده است، بنابراین ضرروت اقتضا می کند برنامه های گسترده عملی در جهت ایجاد این وحدت انجام بگیرد.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: لذا برنامه های ما در مجمع تقریب مذاهب در دو بخش خواهد بود یکی ایجاد تحول در خود سازمان تقریب خواهد بود به نحوی که سازمان را برای انجام این ماموریت بزرگ و زمینه سازی برای ایجاد امت واحده اسلامی فراهم کند این تشکیلات باید طوری فعال شود که از آمادگی و تلاش و فعالیت مناسبی بهره ببرد که بتواند این هدف را محقق کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی مذاهب اسلامی در ادامه افزود: بخش دومی که باید به آن توجه شود طرح ها و برنامه های جدیدی است که با پیگیری این مجمع و همکاری علمای جهان اسلام و همه دلسوختگان جهان اسلام باید در مسیر ایجاد امت واحده اسلامی انجام بگیرد.

 

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ما باید زمینه ای ایجاد کنیم تا جهان اسلام به یک وحدتی دست یابد تا در عرصه فکر و فرهنگ که از مهمترین عرصه های فعالیت ماست به یک هویت فرهنگی واحدی برای جامعه اسلامی دست یابیم که در این هویت فرهنگی همه امت اسلامی این مهمترین هدف فعالیت های ما است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در پایان تاکید کرد: به دنبال این هویت فرهنگی واحد و زمینه سازی برای این هویت فرهنگی واحد کارهای بسیار دیگری لازم هست نظیر اینکه بتوانیم در عرصه های اقتصادی ، سیاستی ،آموزشهای علمی بتوانیم همکاری نزدیکی بین جهان اسلام و ملت های اسلامی بوجود آوریم تا با این همکاری ها آن امت واحده اسلامی تحقق یابد./916/د102/ع

ارسال نظرات