۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۸۲۲

اعزام هزار و 400 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، بیش از یک هزار و 400 مبلغ به مناطق مختلف استان آذربایجان‌شرقی اعزام می شوند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی علما، روحانیان و مبلغان اعزامی استان در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روحانیان اعزامی در ماه رمضان، در تمامی مناطق شهری و روستایی به ویژه مناطق محروم و دور افتاده استان به امور تبلیغی مشغول خواهند شد.

 

وی از اعزام یک هزار و 400 روحانی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی ضمن سخنرانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، پاسخگوی شبهات دینی عموم مردم خواهند بود، افزون بر این‌که برپایی گفتمان‌های دینی و حلقه‌های معرفت در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

 

حجت الاسلام عظیمی با تشریح ظرفیت‌‌های تبلیغ دینی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: معنویت حاکم بر ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه نزول قرآن، فرصتی برای مبلغان دینی در جهت ترویج ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی برای تسکین آلام اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی انحراف جامعه اسلامی از مسیر حق و حقیقت قرآن را عامل بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی دانست و گفت: قرآن بهترین دارو برای تسکین و درمان آلام ناشی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است.

 

وی با تاکید بر این‌که تمام راه‌کارهای نجات جوامع اسلامی از یوغ استکبارجهانی در قرآن به روشنی مطرح شده است، گفت: شناخت مفاهیم قرآن، مقدمه‌ای برای عمل به دستورات الهی است، مبلغان اعزامی ضمن تبیین ارزش‌های قرآنی بایستی در گفتار، رفتار و عمل نشان دهند که خود عامل به آیات الهی هستند.

 

حجت الاسلام عظیمی خواستار پیش‌مطالعه، مخاطب‌شناسی، گزیده‌گویی، تبیین مسائل روز و احکام دینی از سوی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان شد و خاطرنشان کرد: روحانیان باید در منبرها از تشریح مفاهیم قرآنی و تاکید بر مسائل اجتماعی به ویژه رعایت حجاب و عفاف غافل نشوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این فریضه واجب الهی ضامن اجرای احکام دینی در جوامع اسلامی است، بهترین راهکار برای مقابله با معضل بدحجابی، تغییر نگرش نسبت به فرهنگ تذکر لسانی در جامعه است./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات