۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۸۴۶

گردهمایی علما و روحانیان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ علما، روحانیان، طلاب و مبلغان دینی استان زنجان در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
گردهمايي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در همایش روحانیت در آستانه ماه مبارک رمضان استان زنجان اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ با وجود تمام مشکلات در امر تبلیغ مبانی عالی اسلام، از هیج تلاشی فروگذار نبوده است.
وی با تأکید بر این‌که روحانیان وارثان رسالت انبیای الهی هستند، خاطرنشان کرد: نگاهی به شیوه تبلیغی پیامبر گرامی اسلام نشان می دهد که آن حضرت با وجود تمامی دشمنی‌ها و جهالت‌های آن دوران در راه حق استوار ماندند و امروز شاهدیم که موج اسلام‌گرایی سراسر جهان را فرا گرفته است.
امام جمعه زنجان با بیان این‌که روحانیت در انجام رسالت خطیر خود هیچگاه وامدار حزب، گروه و یا جناحی نبوده است، تصریح کرد: مردم دین خود را از علما دارند، انقلاب اسلامی ایران نیز نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت علما و روحانیان بوده است، دشمنی استکبار با نظام اسلامی، در حقیقت دشمنی با روحانیت، مرجعیت و ولایت است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تشریح اهداف دشمنان در ناتوی فرهنگی گفت: استکبار جهانی سال‌ها است که به صورت رسمی اعلام جنگ علیه نظام اسلامی و ولایی ایران کرده است، در حقیقت امروز در شرایط جنگ فرهنگی و عقیدتی با غرب به سر می‏‌بریم، حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از حکام دست نشانده و مرتجع منطقه‌ای نشان از توطئه‌های شوم دشمنان دارد.
وی با اشاره به توطئه‌های روزاقزون دشمنان پس از بیداری اسلامی علیه نظام و ولایت فقیه اظهار داشت: در این مساله که بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران است، شکی نیست؛ دشمنان بدانند که امروز روحانیت به دنبال صدور آرمان‌های شیعی و فرهنگ ایستادگی در برابر فتنه‌ها است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که الگو شدن ایران در منطقه، برای آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد، افزود: امروز شاهد تغییر معادلات سیاسی منطقه هستیم، که همه در سایه مجاهدت و روشگری امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی در ادامه به تشریح رسالت خطیر روحانیان و مبلغان در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: روحانیت بایستی با مخاطب‌شناسی و آگاهی از فرهنگ بومی مناطق اعزامی، در حفط و تقویتا وحدت و انسجام اسلامی همت داشته باشند، چراکه دشمنان درصدد گسترش اختلافات مذهبی و چنددستگی میان مردم علیه نظام اسلامی هستند./935/پ203/س
 
ارسال نظرات