۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۸۴۸
امام جمعه زنجان:

آسیب‌های بدحجابی غیر قابل جبران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: بی‌حجابی به معنای نداشتن ثبات شخصیت و ایمان است، علم امروز ثابت کرده که نگاه گناه آلود، از سوی برخی افراد بیماردل در جامعه منشاء بیماری‌های روانی نیز دارد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه فرهنگ اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با شکست در عرصه‌های نظامی، با راه‌اندازی ناتوی فرهنگی به دنبال اجرای توطئه براندازی از درون هستند.
وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ ابتذال غربی و بی بندوباری بخشی از جنگ فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: بایستی با تبیین منطقی و اصولی اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف به‌عنوان گوهر و ارزش بانوان، به مقابله جدی با ترفندهای فکری و عقیدتی دشمنان رفت.
امام جمعه زنجان اتخاذ موضع انفعالی در برابر هجمه فرهنگی غرب را غیرقابل قبول دانست و افزود: با وجود الگوها و معیارهای شاخص که منتطب با فرهنگ و اعتقادات ملت ایران است، ترویج مدل‌های غربی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند، جای بسی تعجب و تأسف است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حجاب و عفاف را تجلی حیای فردی و اجتماعی دانست و افزود: بدحجابی و گرایش به فرهنگ مصرف‌گرایی غرب با آسیب‌های جدی متعددی همراه است، در حقیقت میان عفت و قناعت رابطه مستقیم وجود دارد، افراد پاکدامن قانع‌تر از دیگر آحاد جامعه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام علی(ع) قناعت هم‌وزن پاکدامنی است، به عبارت دیگر افراد پاک‌دامن و آبرومند، عموما افرادی قانع و نسبت به آموزه‌های دینی و شیعی پایبند هستند،
امام جمعه زنجان ادامه داد: در بعد ارزشی هر فردی که به خدا ایمان داشته و عمل صالح انجام دهد خداوند متعال به او حیات طیبه عطا می‌کند، بی‌حجابی به معنای نداشتن ثبات شخصیت و ایمان است، علم امروز ثابت کرده که نگاه گناه آلود، از سوی برخی افراد بیماردل در جامعه منشاء بیماری‌های روانی نیز دارد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که آسیب‌های بدحجابی در جامعه غیرقابل جبران است، افزود: رعایت حجاب و عفاف در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، البته رعایت و توجه به حجاب و عفاف فقط شامل بانوان جامعه نمی‌شود، هر مسلمانی ملزم به حجاب و عفاف است.
وی با اشاره به این که خداوند مرد و زن را به یک اندازه در امور زندگی مؤثر می‌داند، تصریح کرد: قرآن کریم اساس خلقت و آفرینش عبودیت معرفی می کند، در حقیقت زن بر مرد و یا مرد بر زن برتری ندارند، هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بنابر آیات قرآنی و احادیث وارده تنها تقوا ملاک برتری افراد است./935/پ202/س
ارسال نظرات