۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۸۶۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

عربستان با سرکوب مردم نمی‌تواند مانع بسط تفکر اهل بیت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام رژیم عربستان در رفتار غیر انسانی و دستگیری آیت الله نمر در این کشور، تأکید کرد: رژیم آل سعود با این گونه اقدامات ضد شیعی نمی تواند مانع گسترش تفکر شیعی در جهان شود.
عزت الله يوسفيان نماينده مردم لاهيجان در مجلس هشتم

 

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که کشور عربستان در طول تاریخ برخورد مناسبی را با اقلیت های مذهبی و به ویژه شیعیان نداشته است، گفت: این کشور مسائل سیاسی را با فشار بر شیعیان عربستان گره زده است، به عنوان نمونه اگر جمهوری اسلامی ایران در مسأله ای از عربستان انتقاد کند، مسؤولان این کشور بر شیعیان عربستان فشار آورده و به جبران آن انتقاد می پردازند.


دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان این که امروز شرایط در عربستان به گونه ای دیگر در حال تغییر است، افزود: امروز شیعیان این کشور از سیاست هاس رژیم آل سعود به شدت خشمگین هستند و اعتراض های خود را علیه این رژیم آغاز کرده اند.

 

وی با تاکید بر این نکته که تقریباً همه کشورهای عرب بر سوریه تاخته اند و بشار اسد را به دلیل مسائل پیش آمده در سوریه شماتت کرده اند، گفت:  وقتی مشابه این مسائل در کشور آنان پیش آمده است با شدت هرچه بیشتر به سرکوب مخالفان می پردازند و از هیچ جنایتی کوتاه نمی آیند.


رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به این که کشورهای عرب منطقه در مسائل سیاسی تفسیر به رأی می کنند که این امر به نفع شان نخواهد بود، گفت: ایران  اسلامی به عنوان بزرگ ترین کشور شیعی جهان انتظار حفظ حقوق مردم، علما و روحانیان  شیعه عربستان را دارد و خواستار نگاه انسانی به حق این اقلیت از سوی رژیم آل سعود است.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام رژیم عربستان در رفتار غیر انسانی و دستگیری آیت الله نمر، تأکید کرد: رژیم آل سعود با این گونه اقدامات ضد شیعی نمی تواند مانع گسترش تفکر شیعی در جهان شود.

 

وی با انتقاد شدید از رفتار غیر انسانی رژیم عربستان با شیعیان و روحانیان شیعه در این کشور، تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی با پرچمداری نظام مقدس جمهوری اسلامی در خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان آغاز شده است و عربستان باید بپذیرد با این گونه اقدامات نمی تواند مانع از جهانی شدن تفکر شیعی شود.


یوسفیان ملا خاطر نشان کرد: این اعتراضات مردم با سرکوب از بین نمی رود و اگرچه ممکن است پاسخ مقطعی و کوتاه مدت داشته باشد اما در واقع این سکوت، آتش زیر خاکستر خواهد بود که روزی زبانه می کشد.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان این که سال گذشته هم شاهد چنین سرکوبی بودیم و به ظاهر همه چیز آرام شد ولی دوباره آتش خشم زبانه کشید، گفت: انتظار ما این است که حداقل حقوق انسانی مردم و به خصوص شیعیان حفظ شود و مسؤولان عربستان درک کنند که این رفتار دولت شایسته این ملت نیست./950/ت302/ج

ارسال نظرات