۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۸۷۸

تاکید استاندار اردبیل بر تسریع در احداث حوزه علمیه گرمی

خبرگزاری رسا ـ استاندار اردبیل در بازدید از پروژه احداث حوزه علمیه برادران شهرستان گرمی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از حوزه علمیه گرمی گام بزرگی در جهت توسعه علمی این شهرستان خواهد بود.
حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سید حسین صابری، استاندار اردبیل امروز در بازدید از پروژه های فرهنگی و دینی این استان اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای در توسعه مراکز دینی و فرهنگی با هدف تعالی فرهنگ دینی داشته است.

 

وی در بازدید از روند اجرای پروژه احداث حوزه علمیه برادران شهرستان گرمی، خواستار تسریع در اجرای فازهای بعدی این بنای دینی شد و خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از حوزه علمیه گرمی گام بزرگی در جهت توسعه علمی این شهرستان خواهد بود.

 

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به افزایش اعتبارات عمرانی مراکز فرهنگی و مذهبی، می توان با تکمیل و بهره‌برداری از حوزه علمیه برادران گرمی، در اعتلای فرهنگ شیعی و تربیت طلاب مهذب و تاثیرگذار در منطقه اردبیل اهتمام مضاعف داشت.

 

صابری با بیان این‌که برای ساخت حوزه علمیه برادران گرمی یک میلیارد ریال اعتبار تاکنون اختصاص یافته است، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با پیش‌بینی بخش‌های مختلف خدماتی و اداری ساخته خواهد شد.

 

وی همچنین در بازدید از مصلی نماز جمعه شهرستان گرمی، از پیشرفت فیزیکی 98 درصد این بنای باشکوه دینی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اولیه در حال تعمیر و مرمت می‌باشد که اعتبار یک‌میلیارد ریالی برای تکمیل آن مورد نیاز است.

 

استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که ساخت مصلی های استان اردبیل با جدیت تمام پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌در شهرستان خلخال نیز به جد پیگیر اجرای سریع پروژه مصلی هستیم، به طوری که هیچ کم‌کاری و تاخیر در اجرای پروژه‌های مصلی را قبول نداریم.

 

صابری از اختصاص 2 میلیارد ریال برای مصلی شهرستان خلخال در ماه‌های گذشته خبر داد و افزود: نماز جمعه مرکز وحدت و یکدلی امت اسلامی در برابر دشمنان دین است، از این رو مصلی های نماز جمعه نیز باید تجلی شکوه وحدت و اتحاد ملت باشند./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات