۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۹۱۵
عضو هیات رییسه مجلس:

حامیان مذاکره با آمریکا در مسیر تحقق اهداف جنگ نرم دشمنان حرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فشار روانی و اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکا در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای علیه ایران است، البته این فشار با اهداف دیگری در داخل نیز پی‌گیری می شود.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
 
محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل اهداف فشارهای اقتصادی اخیر غرب و آمریکا علیه نظام اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: ملت ایران در طول 32 سال گذشته با تحریم‌ها و تهدیدهای مختلفی رو به رو بوده و نشان داده است که چنین اقدامات نابخردانه‌ای هیچ خللی در عزم و اراده آنان نخواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که تحریم‌های اخیر غرب اوج کینه‌توزی آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ایران اسلامی را نشان داد، خاطرنشان کرد: فشار روانی و اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکا در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای علیه ایران است، البته این فشار با اهداف دیگری در داخل نیز پی‌گیری می شود.
فرهنگی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شدت بیشتری تداوم یافته است، بنابراین اگر در داخل عده‌ای تحت فشار روانی سخن از مذاکره با آمریکا به میان می‌آورند، کاملا در مسیر تحقق اهداف جنگ نرم دشمن حرکت می کنند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی خود برای براندازی نظام اسلامی بهره‌مند می‌برند، مذاکره با آمریکا مفهومی نخواهد داشت، در حقیقت مکتب ولایت و امامت هیچ سنخیتی با ایدئولوژی استعماری، استکباری و تروریستی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی از رژیم بعث عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس را مصداق روشنی از چهره منافقانه دشمنان دانست و گفت: همان کشورهایی که در گروه 1+5 درخواست مذاکره درخصوص پرونده هسته‌ای ایران دارند، خود زمانی حامی مستقیم و غیرمستقیم صدام معدوم در حمله به ایران بودند.
وی‌ تصریح کرد: البته در جریان مذاکرات اخیر پرونده هسته ای ایران، آمریکایی ها بار دیگر دشمنی خود با جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند و این مذاکرات نشان داد که بیشتر مشکلات در روابط بین ایران و آمریکا متوجه خود دولتمردان و سیاسیون این کشور است.
فرهنگی با بیان این‌که آمریکا همواره مخالف استقلال و اقتدار ممالک اسلامی به‌‎ویژه کشورهای شیعی بوده‌ است، گفت: اقدامات گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انحراف نهضت بیداری اسلامی این پیام مهم را به کشورهای منطقه داشت که استقلال و حاکمیت احکام الهی هزینه زیادی دارد و ملت ایران در طول 32 سال گذشته این هزینه را پرداخته است.

عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر این‌که موج بیداری اسلامی در منطقه به طور جدی منافع و مصالح آمریکا در خاورمیانه را به شدت تهدید کرده است، ادامه داد: ایران اسلامی الگوی مبارزاتی مردم کشورهای انقلابی منطقه است، از این رو دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ملت ایران کاملا طبیعی و تازگی ندارد./935/ت302/ج

ارسال نظرات