۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۹۱۷
آیت الله باریک بین:

پاسداری‌ از نظام‌ اسلامی مهم‌ترین‌ رسالت‌ شورای نگهبان‌ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نهاد انقلابی شورای نگهبان‌ به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حافظ انقلاب و ارزش‌های آن است.
نماينده ولي فقيه در قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، روز گذشته در دیدار اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان استان، شورای نگهبان را یک نهاد انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این نهاد تأثیرگذار نظام اسلامی در طی فعالیت خود همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب و رهبری گام برداشته است.


وی، نگاه خاص کشورهای غربی به این نهاد انقلابی را نشان دهنده تأثیرگذاری آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان این شورا امروز جایگاه ممتازی را برای این نهاد انقلابی رقم زده است.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس احکام ناب اسلامی و قرآن تنظیم شده است، تصریح کرد: حرمت قانون اساسی حرمت قرآن و عترت است و آحاد جامعه اسلامی باید در مقابل قانون تمکین کنند.


آیت الله باریک بین، وظیفه شورای نگهبان قانون اساسی در انتخابات را مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: خوشبختانه این شورا در سال های اخیر رسالت خود براساس قانون و موازین شرعی انجام داده است.


امام جمعه قزوین با اشاره به این که مسؤولیت اعضای شورای نگهبان بسیار با اهمیت است، ادامه داد: این افراد در نزد مردم و پیشگاه خداوند متعال مسؤولیت دارند.


وی، پاسداری‌ از نظام‌ اسلامی را مهم‌ترین‌ رسالت‌ شورای نگهبان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نهاد رسمی‌ برخاسته از نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی حافظ انقلاب و ارزش‌های آن است.


نماینده ولی فقیه در قزوین، شورای نگهبان را تضمین‌کننده اسلامی بودن نظام دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان‌ از نظر قانون‌ اساسی‌ مهم‌ترین‌ نهاد رسمی‌ برای حراست‌ از اسلامیت‌ نظام‌ و قانون‌ اساسی‌ است.

امام جمعه قزوین با تأکید براین که شورای نگهبان باید از هرگونه مسائل جناحی و حزبی در نظارت ها دوری کند، تصریح کرد: این نهاد انقلابی باید تنها رضایت خداوند متعال را در اولویت خود قرار دهد.


وی پاسداری‌ و صیانت‌ از نظام‌ اسلامی را مهم‌ترین‌ رسالت‌ شورای نگهبان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نهاد رسمی‌ برخاسته از نظام عنوان کرد.


آیت الله باریک بین با بیان این که شورای نگهبان قانون اساسی در بیش از سه دهه اخیر همه توان خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی، آرمان های امام و رهبری به کار گرفته است، ادامه داد: قانون اساسی کشورمان مسؤولیت مهمی را بر عهده این شورا قرار داده است.


وی در ادامه سخنان خود انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را جلوه حضور آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی دانست و ادامه داد: رسالت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها بسیار حساس است.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، ولایت فقیه را ستون خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان باید در حفظ و حراست این جایگاه مهم تلاش کنند.

آیت الله باریک بین با اشاره به این که اقتدار امروز نظام اسلامی در گرو تبعیت از رهبری نظام اسلام، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در سه دهه گذشته همواره در مسیر ولی فقیه گام برداشتند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات