۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۹۴۱
امام جمعه موقت رشت خبر داد؛

جامعه روحانیت مبارز گیلان تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت در همایش بزرگ روحانیان استان، از تشکیل جامعه روحانیت مبارز در گیلان خبر داد.
امام جمعه موقت رشت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت، روز گذشته در همایش بزرگ روحانیت استان که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، از تشکیل جامعه روحانیت در استان خبر داد.


وی با اشاره به این که اساسنامه جامعه روحانیت مبارز به استان ارسال شده است، افزود: این تشکل به زودی در رشت و دیگر شهرهای گیلان راه اندازی خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان با بیان این که شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز طبق اساسنامه در مرکز استان تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازوکار تشکیل این مجموعه فراهم شده است.


وی با بیان این که جامعه روحانیت مبارز در مرکز استان با محوریت امام جمعه رشت خواهد بود، تصریح کرد: این تشکل در شهرستان ها نیز با محوریت امام جمعه خواهد بود.


امام جمعه موقت رشت در ادامه سخنان خود با بیان این که اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بر اساس ویژگی های استان و شهرستان ها تغییر خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از تشکیل این جامعه صورت گرفته است.


حجت الاسلام شفیعی زاده سازماندهی، رشد و اعتلای روحانیت را از اهداف تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان اعلام کرد و گفت: دفاع از اصل ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی، تقویت بصیرت دینی و سیاسی در جامعه، گسترش فضائل اخلاقی و ارتباط با روحانیان دیگر مذاهب و ادیان از جمله اهداف تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان است.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان همچنین از تشکیل شورای زکات در استان با محوریت نماینده ولی فقیه خبر داد و گفت: این شورا به منظور ترویج این سنت حسنه دینی تشکیل شده است.


وی با بیان این که علما و روحانیان مسؤول جمع آوری، تبلیغ و تشویق مردم در موضوع زکات هستند، خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده، زیر نظر روحانی در همان منطقه هزینه می‌شود.


امام جمعه موقت رشت، روحانیت را پیشگام دفاع از اسلام راستین معرفی کرد و گفت: روحانیت در سه دهه اخیر نیز همواره حافظ اصلی انقلاب و آرمان های امام راحل بوده است.


حجت الاسلام شفیعی زاده ادامه داد: روحانیت در دوران قبل از انقلاب، در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و در دوران پس از انقلاب نیز در عرصه دفاع از آن همواره در صف اول بوده است.


وی اظهار داشت: بدون شک روحانیت نقش بسیار مهمی در ارتقای سطوح فرهنگی و مذهبی جامعه و اطلاع رسانی به عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان در خصوص جایگاه اسلام و ولایت فقیه در جامعه را به عهده دارد.


امام جمعه موقت رشت با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، این انقلاب باعث بیداری و مقابله ملت های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر شد.


حجت الاسلام شفیعی زاده عزت بخشیدن به مسلمانان را یکی از دستاوردهای این انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت امام خمینی(ره) در حقیقت جلوه ای از قیام عاشورا بود.


وی دفاع از اسلام و قرآن را یکی از مهم ترین اهداف انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: از منظر امام راحل دفاع از اسلام و قرآن یکی از اصلی ترین اهداف انقلاب بود، آنچه بیش از هر چیزی برای ایشان حائز اهمیت بود، تقدم مصالح عالیه اسلام، جلوگیری از انحراف و انهدام دین و مهم تر از همه عزت و شرافت اسلام و مسلمانان بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات