۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۹۸۰
بخش نخست/احمدی نژاد:

بیش از مسائل سیاسی نیازمند مباحث فرهنگی هستیم

خبرگزاری رسا - رییس جمهور در همایش روز جهانی مسجد گفت:‌ در جامعه اسلامی بیش از آن‌که نیازمند بحث‌های سیاسی باشیم نیازمند بحث‌های فرهنگی هستیم.
دکتر احمدي نژاد رييس جمهور

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دکتر محمود احمدی نژاد، امروز در دهمین همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد در جمع ائمه جمعه و جماعات استان‌های تهران و البرز گفت: مسجد کانون فریاد توحید، دعوت به امام زمان، تمرین زندگی در جامعه جهانی با حاکمیت امام زمان(عج)، همدلی و همبستگی، همراهی و همیاری و مرکز تعالی روح و اندیشه و دل و جان است و همه مردم باید مسجد را مامن، ملجا و نقطه امید خودشان بدانند.
عمران مسجد به ساختمان ها و فضای فیزیکی نیست
وی تاکید کرد: عمران مساجد فقط به ساختمان مسجد نیست، بلکه بازگشت به کارکردها و فعالیت های اصلی مساجد است که پس از انقلاب این کار شروع شده است.
 احمدی نژاد در ادامه با اشاره به درخواست حجت الاسلام حاج علی اکبری مبنی بر اختصاص یک جلسه از هیأت دولت به موضوع مسجد گفت: در این دوره دولت بودجه فرهنگی مربوط به مساجد، حوزه‌ها و مصلی ها را تا آنجا که می توانسته چند برابر پرداخته و هیأت دولت همچنان در خدمت مساجد است، امیدواریم این جلسه در ماه مبارک رمضان با پیگیری حجت الاسلام میرتاج الدینی برگزار شود.
 وی با بیان این‌که مسجد کانون هر حرکت و اتفاقی است گفت: نقش مسجد در حاکمیت جهانی نقشی ممتاز و برجسته است که هیچ سازمان و نهادی نمی تواند نقش آن را ایفا کند.
باید به اهداف انقلاب برگردیم
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که ما در متن یک انقلاب عظیم هستیم خاطر نشان کرد: باید به اهداف انقلاب برگردیم و دائم ماموریت خودمان را متذکر شویم.
 وی افزود: چند هزار سال است که یک مدل حاکمیت با فراز و نشیبهایش به خصوص در سده های اخیر موجودیت، آزادی، اندیشه و فرهنگ ملت ها را تحقیر و کرامت انسانها را له کرده است و در نقطه مقابل بیش از هزار سال است که ملت ما در آرزوی عدالت، کرامت، رسیدن به همه وعده های انبیای الهی و داشتن حکومت علوی با معیارهای علوی تلاش و مجاهدت کرد و سختی ها را تحمل کرده اند.
 احمدی نژاد با بیان این‌که موضوع کار پیامبران و انقلاب ما انسان بود، گفت: خدا عالم را برای انسان خلق کرده است و ما باور داشتیم وقتی انقلاب بشود شان و منزلت و کرامت انسانی بالا خواهد رفت.
 وی با بیان این‌که خدا همه چیز را برای تعالی و شکوفایی انسان قرار داده است گفت: باید توجه به انسان ها و انسانیت، انسان ها را دستور کار مستمر خود قرار بدهیم و هر زمان می خواهیم ببینیم آیا در مسیر هستیم یا نه باید ببینیم آیا تعالی روحی و معنوی در جامعه بالا رفته یا نه.
انقلاب تنها برای جابجایی افراد یا ادبیات نیست
رییس جمهور با تاکید بر این‌که انقلاب فقط برای جابجایی در افراد یا ادبیات ها نیست گفت: هدف ما از انقلاب این نبود که چند حزب و گروه درست شود و برای رسیدن به قدرت به هر قیمت مقابل یکدیگر بایستند.
 وی با بیان این‌که باید جامعه اسلامی را با ویژگیهایش برپا کنیم گفت: اکنون تهمت زدن و افترا زدن راحت است و هیچ کس از عقوبت آن ترس ندارد این نشانه اعتلا نیست.
 احمدی نژاد با تاکید بر این‌که در جامعه اسلامی بیش از آن‌که نیازمند بحث‌های سیاسی باشیم نیازمند بحث‌های فرهنگی هستیم، گفت: علم اگر در قلب ناساخته بنشیند می شود بمبی که آمریکایی ها درست کرده اند و فقط موجودات زنده را می کشد و سیاستمدار هم اگر ناساخته باشد نتیجه آن استکبار و تحقیر ملت ها و تحمیل فقر بر ملت ها می‌شود./959/پ202/ج
ارسال نظرات