۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۹۹۸
از سوی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح شد:

درخواست تشکیل جلسه هیأت دولت با موضوع مسجد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تشریح راهبردهای هفت گانه این مرکز در دهمین همایش روز جهانی مسجد و اختتامیه دهه تکریم از رییس جمهور خواست تا هیأت دولت جلسه ای با موضوع مسجد تشکیل دهد.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علي اکبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در دهمین همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد و اختتامیه دهه تکریم مسجد گفت: مسجد گذشته، امروز و آینده ما است و معرف هویت و سازنده تمدن اسلامی.

وی مسجد را به عنوان بخشی از حوزه علمیه که با اجتماع ارتباط گسترده و وسیع دارد معرفی کرد و افزود: امام جماعت زبان حوزه دین در میان مردم است و نقش پیشوایی ائمه جماعات در برقراری ارتباط بین مردم و پروردگار بی نظیر و بی بدیل است.

 حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس بیشتر با قرآن کریم است گفت: ماه مبارک رمضان فرصت متفاوتی را برای مساجد فراهم می آورد تا بتوانند نقش ممتازشان را در نورانی کردن دلها و تقویت امید و بصیرت مخاطبان ایفا کنند.

وی با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به نام دهه تکریم مساجد گفت: دلیل این نامگذاری این است که بیشتر راجع به این موضوع صحبت شود و در مسجد و محیط های عمومی و خصوصی به مبحث مسجد پرداخته شود تا به مسجد طراز اسلامی نزدیک تر شویم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که برای دهه تکریم در سالهای آینده برنامه های متفاوتی پیش بینی کرده اند گفت: این برنامه از استان تهران شروع شده است و در سالهای آینده تصمیم داریم آن را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی ضمن یادآوری این مطلب که دلیل برگزاری بزرگداشت روز جهانی مسجد در این تاریخ مصادف شدن این روز با تعطیلات عید سعید فطر است گفت: علت نامگذاری این روز که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با تصویب کنفرانس سران اسلامی انجام گرفته است به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی است اما هنوز حق مطلب در رابطه با این واقعه ادا نشده و کارهای بسیاری باید انجام شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری روز جهانی مسجد را فرصت مناسبی برای توجه به نقش مسجد در ساختن تمدن اسلامی و جلب توجه جامعه جهانی به مسجد طراز اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مساجد جهان اسلام ضمن ظرفیت سازی و فعالسازی محراب ها باید دست به دست هم بدهند و شبکه گسترده جبهه مقاومت اسلامی بر علیه استکبار جهانی تشکیل دهند.

وی با اشاره به کثرت موارد به آتش کشیده شدن مسجد، خراب کردن مسجد، حمله به مساجد و کشتن ائمه جماعات در سراسر دنیا گفت: این موارد نشان دهنده استیصال دشمن از نقش مسجد در بیداری اسلامی است و باید در هر مورد شبکه گسترده مساجد جهان اسلام به خروش بیایند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد  با تاکید بر این که در روز جهانی مسجد یعنی سی و یکم مردادماه اقدامات رسانه ای لازم انجام خواهد شد افزود: برگزاری اجلاس جهانی علمای بیداری اسلامی و مساجد در دی ماه تاثیرات بسزایی در این روند خواهد داشت.

وی با بیان این که در سال گذشته برنامه ای برای ارتقای وضعیت مساجد به سمت مسجد طراز اسلامی با نگاه راهبردی تهیه شده است گفت: این برنامه مبتنی بر اصول و مبانی برای دو سال و در طی هفت راهبرد برنامه ریزی شده است که تا کنون مقدار زیادی از آن انجام شده است.

 حجت الاسلام حاج علی اکبری «توانمندسازی مدیریت مسجد با محوریت امام جماعت» «شبکه سازی» «فرهنگ سازی» «الگو سازی» « جوان سازی» «هماهنگ سازی نهادهای مرتبط»، «تقویت و توانمندسازی مرکز رسیدگی به امور مساجد» را به عنوان راهبردهای هفت گانه این برنامه دوساله ذکر کرد و گفت: تا کنون طبق برنامه پیش رفته ایم و در بعضی از برنامه ها جلوتر هستیم.

 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان سخنان خود از رییس جمهور خواست تا یک جلسه از جلسات هیأت دولت را به موضوع مسجد اختصاص دهد و همه وزرا و معاونین موظف شوند در این جلسه ظرفیتی که در رابطه با مسجد دارند را معرفی کرده و از فعالیت های صورت گرفته گزارش دهند تا برای استفاده از همه ظرفیت ها بتوانیم به یک جمع بندی برسیم./959/پ202/ب

ارسال نظرات