۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۰۰۷

استقرار گروه‌های استهلال در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی از استقرار گروه‌های استهلال ماه مبارک رمضان در سه نقطه استان خبر داد.
استهلال ماه شوال در تبريز

 

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز ستاد استهلال کشور پیش‌بینی کرده بود، هلال ماه مبارک رمضان در غروب امروز غیرقابل رؤیت بود.

 

وی از استقرار گروه‌های استهلال ماه مبارک رمضان در سه نقطه استان خبر داد و گفت: گروه‌های استهلال متشکل از طلاب و روحانیان و همچنین دانشجویان دانشگاه‌ها از ساعت 17 فردا 30 تیر در نقاط مرتفع شهرهای مراغه، مرند و شبستر مستقر خواهند شد.

 

مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی شرایط جغرافیایی منطقه شمال‌غرب برای استهلال ماه رمضان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر فردا شرایط خاص جوی و گرد و غبارها مانع دید نشود، عموم مردم می توانند هلال ماه را رصد کنند.

 

حجت الاسلام شربیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رویت هلال ماه در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی و اروپایی علمی و تخصصی تر است، اظهار داشت: رویت هلال ماه را در جهان اسلام موضوعی با اهمیت است، که با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد تیم های تخصصی در کشور و سراسر جهان با بسیج تمامی امکانات گزارش های علمی لازم را تهیه و به محضر مقام معظم رهبری می رسانند.

 

وی در پایان برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه طلاب علوم دینی را از دیگر فعالیت های این ستاد برشمرد و گفت: همه ساله در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ستاد گروه های متخصصی را جهت استهلال ماه ضیافت الهی به نقاط مختلف استان اعزام می کند./935/ت302/ب

 

ارسال نظرات