۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۰۱۳
آیت الله شبستری:

مردم تشنه معارف قرآن و اهل‌ بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت فعالیت روحانیان در ماه مبارک رمضان گفت: مردم تشنه معارف قرآن و اهل‌ بیت هستند، روحانیت بایستی پاسخگوی منطقی نیاز معرفتی جامعه باشد.
آيت الله مجتهدشبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در جمع تعدادی از ائمه جماعات مساجد تبریز، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ اسلام و تشیع نشان می دهد، که روحانیت همواره بر میثاق و رسالت خطیر خود علی‌رغم فتنه‌انگیزی دشمنان، عامل بوده است.

 

وی روحانیت را ادامه‌دهند‌گان مسیر رسالت الهی انبیا دانست و خاطرنشان کرد: انبیای الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام نیز برای انجام رسالت خود با مشکلات و سختی‌های فراوانی رو به رو بوده‌اند، اکنون که نظام اسلامی فرصتی بسیار مغتنم برای فعالیت روحانیان فراهم کرده، قدرشناسی از نعمت حکومت دینی برای تبلیغ دین ضرورتی انکارناپذیر است.

 

امام جمعه تبریز با مقایسه فعالیت روحانیان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: روحانیت در دوران خفقان رژیم‌های مستبد شاهنشاهی نیز بر انجام رسالت تبلیغی خود مصمم بود، امروز نیز با وجود شبهه‌افکنی و دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی، مبلغان دینی هیچگاه در مسیر رسالت الهی خود خم به ابرو نیاورده است.

 

آیت الله شبستری خواستار عدم توجه روحانیان و مبلغان دینی نسبت به تبلیغات مسموم دشمنان اسلام شد و افزود: رسانه‌های غربی نهایت تلاش خود را برای مخدوش کردن چهره روحانیت اصیل و مبارز داشته و دارد، اهانت عده‌ای ناآگاه نیز نباید روحانیان را مایوس کند، چراکه مبلغان دینی مسیر انبیای الهی را ادامه می دهند.

 

وی با تاکید بر این‌که روحانیت و حوزه‌های علمیه در انجام رسالت خطیر و حساس دینی خود وامدار هیچ جبهه و جناح خاص نیست، تاکید کرد: مبلغان دینی به ویژه روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان، از هر فرصتی برای تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه استفاده کنند، چراکه خطر روحانیت، همان صراط مستقیم ولایت است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر دفاع از حریم ولایت در منابر و جلسات وعظ و خطابه ما مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: در ایام شهادت امام علی(ع) به عنوان مقتدای شیعیان، باید از ولایت فقیه و نقش آن در عزت‌بخشی به جهان اسلام سخن گفته شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید این‌که مردم تشنه معارف قرآن و اهل‌بیت هستند و روحانیت بایستی پاسخگوی منطقی نیاز معرفتی جامعه باشد، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان میدان برای بیان احکام باز است، سعی کنید در برپایی منابر از تفسیر و مفاهیم قرآن استفاده کرده و مطالب تازه‌، به‌روز و کاربردی مطرح کنید، چراکه مردم از شنیدن سخنان تکراری خسته شده‌اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات