۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۳۰۱۶
امام جمعه شهرستان سنقر:

ملت ایران با تهدیدهای اقتصادی دشمن دلسرد نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به تحریم های دشمنان علیه ایران اظهار داشت: هدف عمده دشمنان این است که در دل تهدیدها، مردم را دچار یأس و ناامیدی کنند و مردم باید همچون گذشته بیدار باشند و تحت تأثیر تبلیغات رسانه ای قرار نگیرند و با قدرت ایمان در برابر دشمنان بایستند.
پرچم ايران

 

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه گقت: دشمنان از تحریم ایران دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت را دنبال می کنند؛ اهداف کوتاه مدت دشمنان از تحریم این است که در مقابل نظام اسلامی و تولیدات کشور بایستند و در یک جنگ اقتصادی این کشور را فلج و وابسته به غرب کنند، از سویی دیگر  آمریکا و اسرائیل در برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بلند مدت انرژی هستهای را بهانه کرده اند و آنچه که این‌ها را سردرگم کرده است برپا بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه سنقر در ادامه افزود: ما باید در زمینه مبارزه با تحریم برنامه‌هایی داشته باشیم؛ از این رو دولت باید با پرداخت یارانه هزینه‌های تولید کار را کاهش دهد تا تولیدکنندگان به راحتی بتوانند آمار تولید و کیفیت کالاها را بالا ببرند در این زمینه دولت باید بودجه را تبدیل به «غیرتورمی» کند یعنی اگر اتکا به نفت نباشد دراین صورت درعرصه تولید می توان موفق شد و مشکلات گرانی را در جامعه حل کرد.
 وی اضافه کرد: اگر ما از اتکای به بودجه نفت رهایی پیدا کنیم و این تحریم ها را تبدیل به فرصت کنیم نه تهدید، حتماً می توانیم هم شاهد ثبات قیمت ها شویم وهم نظام اسلامی با پشتوانه مردم غیور و با ایمان که در طول تاریخ از موهبت الهی برخوردار بوده اند، در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام برقراری با بیان این که تحریم اثر طبیعی خود را در کشور می گذارد و تنها در یک زمان کوتاهی کشور را دچار چالش می کند، ابراز داشت: اگر دولت مردان نظام اسلامی درست بیاندیشند اثرتحریم خنثی خواهد شد و به فرصت تبدیل می شود، ما نمونه آشکار تحریم ها را در زمان هشت سال دفاع مقدس دیدیم که در آخر به پیروزی این انقلاب در مقابل دنیا منتهی شد.
وی پیروی از مقام معظم رهبری را در همه امور ضروری دانست و یادآور شد: از سال های دور رهبر انقلاب اسلامی ایران در بحث تغییر در مسأله تک محصولی بودن تأکیدهای فراوانی داشته اند و ما باید در این زمینه بودجه سالانه و رویکردهای اقتصادی کشور را از نقت جدا کنیم و رویکرد ما سرمایه گذاری در تولیدات داخلی باشد.
حجت الاسلام برقراری در ادامه افزود: هدف عمده دشمنان این است که در دل تهدیدها، مردم را دچار یأس و ناامیدی کنند و مردم باید همچون گذشته بیدار باشند و تحت تأثیراین تبلیغات رسانه ای قرار نگیرند وبا قدرت ایمان دربرابر دشمنان بایستند و نکته ی مهم دیگر این است که ما درزمان تحریم ها در دوران شعب ابی طالب قرار نداریم؛ بلکه در شرایط بدر و خیبر هستیم.
 وی اضافه کرد: کشورما از نظر اقتصادی دررتبه هفده جهانی قرار دارد و کمربند معدن مس درایران است که این خود از الطاف الهی است، همچنین جاده ابریشم و تنگه هرمز در دست ایران قرار گرفته است؛ در حقیقت رفت وآمد کشتی‌های تجاری دیگر کشورها را می توان کنترل کرد.
امام جمعه سنقردرپایان تصریح کرد: مسؤولان ضعف‌های مدیریتی خود را اصلاح و از رشد نقدینگی و نرخ ارز در کشور جلوگیری کنند؛ چون این دو باعث گرانی ها در کشور می شود و انتظار ما از مردم این است که همواره درعرصه انقلاب با هوشیاری کامل بمانند و در زندگی روزمره خود اسراف نکنند تا بتوانیم با توکل برخدا در برابر دشمنان بایستیم./957/ت302/س
ارسال نظرات