۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۵۱
آیت‌الله خاتمی:

نقش آمریکا در کشتار مسلمانان میانمار پررنگ است/سازمان کنفرانس اسلامی به وظیفه خود عمل کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، نقش آمریکا را در کشتار مسلمانان میانمار پررنگ دانست و افزود: آمریکا که اگر در گوشه‌ای از دنیا یک اتفاق کوچک رخ ‌دهد گوش فلک را کر می‌کند، اما در میانمار که مسلمانان کشته می‌شوند نفس هم نمی‌کشد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سیاستمداران خواست تا تقوا پیشه کنند و به بهانه تحلیل سیاسی، حتی نسبت به دشمن تهمت نزنند، اهانت نکنند و افترا نبندند.

 

وی گفت: ملت شریف ایران در ماه مبارک رمضان حریم خدا را نگهدارند، رسانه‌های شنیداری و گفتاری عفاف در بیان را حفظ کنند، سایت‌ها و وبلاگ‌ها هرچه دلشان خواست ننویسند و بدانند نقل شایعات، کذب و حرام است و کسی حق ندارد هر دروغی را در سایت یا وبلاگش بنویسد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به پنجم مرداد 58 سالروز برپایی نخستین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی، تشویق به حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات، بسیج و اعزام مردم برای حضور در جبهه‌ها و کمک‌های مردمی برای اداره دفاع مقدس را از خدمات این تریبون مقدس برشمرد.

 

شعارها و تکبیرهای مردم در نماز جمعه اعلام موضع نظام است

 

وی با بیان این‌که شعارها و تکبیرهای مردم در نماز جمعه اعلام موضع نظام است، تصریح کرد: شعارهای مردم در نماز جمعه قیمتی است؛ اگر در طول تاریخ نماز جمعه و به یک مناسبتی شعار مرگ بر آمریکا سر داده نشد، آن ‌روز شادی آمریکا بود.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به عملیات پیروزمندانه مرصاد در پنجم مرداد، گفت: منافقانی که در سال 67 به تحریک صدام می‌خواستند به کرمانشاه و از کرمانشاه به تهران بیایند و نظام را ساقط کنند، برای همیشه ذلیل ازل و ابد شدند و وضعی پیدا کردند که دنیا فهمید چیزی جز نوکری از این دریوزگان فاسد و فاجر برنمی‌آید.

 

مصمم هستیم اراده حقمان را بر مسند بنشانیم و خواهیم نشاند

 

وی با بیان این‌که از روز پیروزی انقلاب اسلامی، طاغوتیان مرتب می‌گفتند ما برمی‌گردیم و الان سی و سه سال است که می‌خواهند برگردند، افزود: آن شجره‌ای که روز ابتدای انقلاب یک ساقه نازک بود، شجره تنومندی شده که شدیدترین تنبادها نمی‌تواند آن را به حرکت درآورد.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این امر سبب کینه و خشم جان کاه دنیای استکبار شده است و همه توطئه‌ها و فشارهای اخیر اقتصادی را در همین راستا و حلقه‌ای از حلقاتی می‌بینیم که سی و سه سال، کم و زیاد تکرار شده است.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، راه پیروزی در این عرصه را استقامت امام و امت عنوان و اظهار کرد: امتی که استقامت دارد، اما امام و رهبر ندارد به جایی نمی‌رسد و نتیجه امامی هم که امت مستقیم ندارد، مظلومیت امام علی‌(ع) و امام حسن‌(ع) می‌شود.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که رهبری امام خمینی‌(ره) در دیروز و حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در امروز همراه استقامت امتی خوب، سی و سه سال همه توطئه‌ها را ناکام گذاشته است، گفت: دنیای استکبار می‌خواهد اراده باطلش را تحمیل کند و ما مصمم هستیم اراده حقمان را بر مسند بنشانیم و خواهیم نشاند.

 

فرهنگ مقاومان راه خدا فرهنگ ما می‌توانیم است

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومان راه خدا فرهنگ ما می‌توانیم و فرهنگ آنان که خداباور نیستند فرهنگ ما نمی‌توانیم است؛ بندگان خوب خدا در اصول سازش‌ناپذیر و مقاومان راه خدا صبور هستند و می‌دانند دین مداری هزینه دارد و با افتخار هزینه‌های آن را می‌پردازند.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود کشتار فجیع مسلمانان میانمار را محکوم کرد و با وحشیانه خواندن آن گفت: رییس جمهور میانمار حرف احمقانه‌ای زده و گفته است که شهروندان مسلمان را شهروند حساب نمی‌کنیم، در حالی که بیش از چند قرن آنجا زندگی می‌کنند.

 

کنفرانس اسلامی و مسلمانان به وظیفه خود عمل کنند

 

وی با بیان این‌که هر عاقلی حکم می‌کند دولت میانمار مسؤول این جنایات است و باید هرچه سریع‌تر جلوی این کشتارها را بگیرد، از کنفرانس اسلامی و مسلمانان خواست تا به وظیفه خود عمل کنند و اجازه ندهند مسلمانان مظلوم میانمار، فجیعانه کشته شوند.

 

آیت‌الله خاتمی نقش آمریکا را در کشتار مسلمانان میانمار پررنگ دانست و افزود: آمریکا که اگر در گوشه‌ای از دنیا یک اتفاق کوچک رخ ‌دهد گوش فلک را کر می‌کند، اما در میانمار که مسلمانان کشته می‌شوند نفس هم نمی‌کشند، آمریکا در ورای این جنایت قرار دارد.

 

ایستادگی رمز پیروزی دولت و ملت سوریه در برابر شیاطین است

 

وی همچنین در ارتباط با مسایل سوریه، ابراز داشت: سوریه که تاوان حمایت از مظلومان فلسطین، حزب‌الله و ایران اسلامی را می‌دهد، جنایتکار نیست، بلکه اتحادیه شوم و نامبارک آمریکا و انگلیس، اتحادیه اروپا، ارتجاع عرب و برخی کشورهای همسایه سوریه که خواب و خیال امپراتوری گذشته را دارند و القاعده این گروه جنایتکار و آدمکش جنایت‌آفرین هستند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حادثه تروریستی دو روز گذشته در سوریه عمق کینه استکبار را نشان داد، اما نظامی که مردم حامی آن هستند با این عملیات‌های تروریستی از پا درنمی‌آید، خطاب به دولت و ملت سوریه گفت: در برابر شیاطین و باج خواهان بین‌المللی بایستید، پیروز هستید.

 

آل سعود و آل خلیفه به سرنوشت آل‌های ساقط شده دچار می‌شوند

 

وی برخورد با مسلمانان در عربستان و بحرین را غمی جانکاه خواند و افزود: کسانی که به ناحق خود را خادم الحرمین شریفین می‌نامند کارشنان آدم‌کشی شده است، در برابر حرف حقی که مردم بحرین می‌زنند، بحرین را تبدیل به زندان بزرگ کرده‌اند، عالم بزرگی که محبوب مردم است را در خیابان ترور می‌کنند و به زندان می‌برند و ما نمی‌توانیم از آن بگذاریم.

 

آیت‌الله خاتمی خطاب به حکام سعودی و حکام بحرین با اشاره به روایتی هشدار داد: ممکن است حکومت با کفر بماند اما با ظلم نمی‌ماند، شما آل سعود، آل خلیفه و آل‌های دیگر ظالم مطمئن باشید و بدانید که سرنوشت دیگر آل‌های ساقط شده را پیدا خواهید کرد. /920/پ201/ج

ارسال نظرات