۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۰۵۶
امام جمعه آمل:

مدعیان حقوق بشر در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار موضع گیری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با انتقاد از سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار گفت: سکوت در برابر این جنایات گسترده و نسل کشی مسلمانان هیچ توجیهی ندارد.
امام جمعه آمل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با بیان این که توحید اصل اساسی دین اسلام است، گفت: تنها اعتقاد به توحید است که می تواند ما را به رستگاری برساند و شرک در همه زمینه ها باطل و بی ارزش است.


وی با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که توحید را به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشته باشد گفت: ظریف ترین و نرم ترین ویروسی که توانایی دارد بر اعتقاد ما رسوخ کند و آن را به نابودی بکشاند شرک است که باید از آن دوری جوییم.


حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر این نکته که بهترین راه دستیابی به توحید تفهیم و ترویج کلمه لااله الا الله در زندگی است، گفت: قلب مؤمن عرش الله است که باید آن را به سوی توحید رهسپار نماید تا بتواند به قله های سعادت و معنویت دست پیدا کند.


امام جمعه آمل گفت: ماه رمضان، ماه رحمت الهی است که در این ماه بروز و ظهور مهمانی ما نزد پروردگار بیش از پیش است که باید از این فرصت ارزنده به نحو احسن و در راستای کمال خود استفاده نماییم و دلیلش آن است که روزه هم موجبات سلامت جسم و جان ما را فراهم می آورد و هم سبب می گردد که تا گرسنگی و تشنگی را درک کنیم.


وی با بیان این که آداب اسلامی در ماه رمضان باید بیش از پیش رعایت شود، گفت: انسان جایگاه و درجه اش بسیار بالا است و باید بتواند از این نعمت بزرگ خداوندی استفاده مناسب را در راستای تهذیب نفس خود و تقرب به سوی الله به کار برد.


حجت الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت پنجم مرداد سال 1358 و اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی، گفت: نمازجمعه رسانه حکومتی، سیاسی و دینی ما است تا فرمان ولی امر مسلمین به وسیله نمایندگان ایشان در شهرستان ها به سمع و نظر مردم برسد که بدین منظور باید به این امر مهم توجه ویژه و اهتمام خاص در راستای هرچه بهتر برگزار شدن آن صورت گیرد.


امام جمعه آمل در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که جنایات وسیعی بر علیه مسلمانان در کشور میانمار صورت می گیرد، گفت: حاکمان میانمار با اقدامات خصمانه خود مسلمانان را می کشند، مساجد را تخریب می کنند و دست از هر جنایتی بر علیه مسلمین بر نمی دارند که ملت ایران و مسلمانان جهان باید در برابر این اقدامات خصمانه فریاد سر دهند و خواستار توقف اینگونه اقدامات باشند.


حجت الاسلام رحمانی با انتقاد از سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر گفت: سکوت در برابر این جنایات گسترده و نسل کشی مسلمانان  به هیچ وجه جایز نیست و باید از حقوق مسلمانان کشور میانمار دفاع شود و نباید همه نظاره گر این گونه جنایت ها باشند./950/پ202/ع

ارسال نظرات