۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴
آیت‌الله شبستری:

سازمان‌های جهانی با اقدام سریع از ادامه نسل‌کشی در میانمار جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز کشتار و نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و از مجامع جهانی خواست با اقدام فوری از ادامه این جنایات جلوگیری کنند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به مصر و دیدار با رییس جمهور منتخب این کشور، اظهار داشت: آمریکا به ویژه رژیم صهیونیستی از آینده سیاسی مصر بسیار نگران هستند، از این رو به دنبال گسترش رایزنی و دیپلماسی برای جلب اعتماد دولتمردان این کشور انقلابی هستند.
دولت منتخب مصر مطالبات مردم را ملاک عمل قرار دهد
وی خاطرنشان کرد: البته انقلابیون و مسلمانان مصری با تظاهرات خود نشان دادند که ارتباط با آمریکا و صهیونیست ها را نمی خواهند، دولت مصر نیز باید از عاقبت رژیم گذشته عبرت گرفته و بداند که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی حامی اصلی حسنی مبارک بوده‌اند و امروز با چهره دوستانه وارد میدان شده‌اند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری توجه به اراده مردم انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رییس جمهور منتخب مصر که با رای مسلمانان به روی کار آمده است باید از رژیم سابق عبرت گرفته و احکام، آموزه‌های دینی اسلام و همچنین مطالبات مردم را ملاک عمل قرار دهد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: دولت های اسلامی، جوامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر باید از ادامه نسل کشی مسلمانان در این کشور جلوگیری کنند، سکوت مدعیان حقوق بشر در چنین شرایطی ننگ ابدی برای غرب خواهد داشت.
آیت الله شبستری قتل عام ده‌ها هزار مسلمان میانمار از سوی بودایی های آن کشور را اوج خوی وحشیانه دشمنان اسلام دانست و افزود: این جنایت بشری در شرایطی واقع می شود که نظام حاکم میانمار از جنایتکاران حمایت می کند، سازمان‌های بین‌المللی و اسلامی باید واکنش جدی، قاطع و سریع مقابل این حوادث داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عامل اصلی موفقیت حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی، پیروی از جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بوده است، اگر امروز شاهد فشارهای سیاسی و روانی گسترده علیه حزب الله و سوریه هستیم، به‌جهت پیروی از سیاست‌های ظلم‌ستیزانه نظام اسلامی ایران است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش‌هایی از سخنان سیدحسن نصرالله تصریح کرد: همان گونه که دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامی‌داشت ششمین سالروز پیروزی جنگ 33 روزه اعلام کرد؛ اسرائیل همچنان در شوک ناشی از شکست خود در این جنگ قرار دارد؛ رییس موساد در آن دوران اعلام کرد که این جنگ یک مصیبت و ضربه بسیار سختی برای اسرائیل بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت درگذشت حاج واقف عبدالله اف، معاون حزب اسلامی جمهوری آذربایجان و مدافع حقوق بشر در جمهوری این کشور، اظهار داشت: سیاست‌های اسلام‌ستیزانه جمهوری آذربایجان راه به جایی نخواهد برد، چنان‌که دیکتاتورهای سرنگون شده موج بیداری اسلامی مصداق شکست در برابر اراده ملت‌های مسلمان بودند.
مخالفت با اسلام عاقبت خوشی نخواهد داشت
وی با ابراز امیدواری برای رهایی مسلمانان جمهوری آذربایجان از ظلم و ستم رژیم حاکم، خاطرنشان کرد: گرایش دولت باکو به سیاست‌های رژیم صهیونیستی، اضمحلال آنان را تسریع خواهد بخشید، تاریخ نشان داده مخالفت و عناد با اسلام عاقبتی خوشی برای ظالمان و مستکبران نداشته است.
 وی در ادامه با شاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در تهران به امامت آیت الله طالقانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی احیای نماز جمعه به‌عنوان فریضه عبادی سیاسی و عامل وحدت مسلمانان بوده است، امروز منشا نهضت بیداری اسلامی از نمازهای جمعه است.
آیت الله شبستری در پایان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار بهره‌مندی از لحظات معنوی و پرخیر و برکت ماه ضیافت الهی شد و گفت: جامعه باید حرمت این ماه شریف و عظیم را نگه دارد و با ترک گناه و معصیت، برکات ماه رمضان را پاس بدارد.
وی پرهیز از اسراف، تجمل‌گرایی و تشریفات در سفره‌های ماه مبارک رمضان را خواستار شد و افزود: باید از اسراف پرهیز کرده و به فکر مستمندان جامعه نیز باشیم، در این‌صورت رحمت الهی شامل حال تمام مؤمنان و روزه‌داران خواهد بود./935/پ201/ج
ارسال نظرات