۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۰۶۶
خطیب جمعه ساری:

شدید تحریم ها علیه ملت ایران نمی تواند مانع از تحقق اهداف نظام شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که ملت ایران بیش از سی سال است که امتحان خود را پس داده اند، گفت: دشمنان بدانند که قشار و تحریم نمی تواند مانع از تحقق اهداف نظام شود.
امام جمعه موقت ساري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نزول قرآن کریم در این ماه نشان دهنده عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان است.

 

وی، تلاوت قرآن کریم را یکی از بهترین اعمال در این ماه مبارک برشمرد و گفت: ماه رمضان ماه پرفضیلتی است که درک عظمت این ماه برای ما بسیار دشوار است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که هر کسی باید خودش زمینه تحول درونی را ایجاد کند، بیان داشت: اگر تحمل روزه‌داری برای مومنان آسان‌تر از سال‌های قبل نباشد معلوم می‌شود که تحول درونی در او ایجاد نشده است.

 

وی، ماه مبارک رمضان را آغاز سال صالحان و سالکان و مؤمنان دانست و تاکید کرد: ماه رمضان ماه شست‌وشوی دل از هر پلیدی و کینه‌ها، حسدها، گرفتاری‌های درونی و مسائلی که مانع عروج انسان به عالم می‌شود است.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد ماه سالروز تأسیس نماز جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری هر چه با شکوه تر این نماز عبادی و سیاسی همواره مورد تأکید ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی ماه بوده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نماز جمعه پایگاه عبادی و سیاسی است و امام راحل نیز بر این مسأله همواره تأکید داشتند، گفت: بیان برخی حقایق روز جامعه و آگاه سازی مردم از مسائل سیاسی و اجتماعی مسلمانان و نیز مصالح و مفاسد‌ آنها یکی از وظایف ائمه جمعه در کنار توصیه به تقوا به شمار می رود.

 

امام جمعه موقت ساری، نماز جمعه را یادگار ارزشمند امام راحل دانست و ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز نماز جمعه را یک نماز عبادی و سیاسی دانستند؛ به این معنا است که یک امام جمعه باید افزون بر ‌توصیه نمازگزاران به تقوا آنها را از وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه آگاه سازند.

 

حجت الاسلام قاسمی نماز جمعه را پایگاه بصیرت، آگاهی و وحدت دانست و تصریح کرد: این پایگاه عبادی و سیاسی همچون خاری در چشم دشمنان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: همه مسؤولان باید منویات رهبری را اولویت برنامه های خود قرار دهند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که از دریا و جنگل باید مراقبت کرد، گفت: مسافران نباید حرمت شکنی کرده و احترام ماه مبارک رمضان را حفظ نکنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که باید با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان برخورد قانونی شود، گفت: مسافران و گردشگران نیز باید حرمت این ماه را نگه دارند.

 

وی در ادامه سخنان خود تفرقه و اختلاف را یکی از برنامه های مهم دشمنان در کشور دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید حول رهبری انقلاب به وحدت دست یابند.

 

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به گرانی ادامه داد: مردم از مسؤولان استان نظارت ویژه در ماه مبارک رمضان را خواهان هستند.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران بیش از سی سال است که امتحان خود را پس داده اند، گفت: دشمنان بدانند که قشار و تحریم نمی تواند مانع از تحقق اهداف نظام شود./950/پ202/ع

ارسال نظرات