۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۰۷۳
همزمان با اعتراضات بی سابقه شیعیان؛

رییس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان برکنار شد

خبرگزاری رسا ـ پادشاه عربستان سعودی ضمن برکناری برادرش شاهزاده مقرن از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت (جاسوسی)، شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا را جایگزین وی کرد.
شاهزاده بندر شاهزاده بندر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نیوزتریب، اعتراضات شیعیان عربستان و سرکوب خونین آن از سوی نیروهای دولتی ضربه شدیدی را به وجهه بین المللی ریاض وارد کرده است که می توان به اعتراض نادر روسیه به وضعیت حقوق بشر در عربستان اشاره کرد.

 

شیعیان در عربستان سعودی می گویند که از تبعیض مذهبی، سیاسی، اقتصادی رنج می برند و خواهان دست یابی به حقوق مساوی و فرصت های برابر با دیگر شهروندان هستند.

 

اعتراضات در مناطق شیعه نشین عربستان و سرکوب خشن آن و واکنش ها و تبعات این اتفاقات، منجر به برکناری رییس دستگاه اطلاعاتی امنیتی عربستان سعودی شده است.

 

پادشاه عربستان سعودی با برکناری برادرش شاهزاده مقرن از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت (جاسوسی)، شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا را جایگزین وی کرد.

 

شاهزاده بندر نیز با حفظ سمت دبیر شورای امنیت ملی ، مسئولیت جدید را برعهده خواهد گرفت. او هفت سال پیش به عنوان دبیر شوای امنیت ملی معرفی شده بود.

 

لازم به ذکر است،  شاهزاده بندر که به مدت 22 سال سفیر عربستان در واشنگتن بود در حالی سمت جدید را برعهده می گیرد که کشورش با ناآرامی روبه افزایشی در منطقه روبه رو است./982/ب903/ک

ارسال نظرات