۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۰۷۵
به منظور رؤیت هلال؛

گروه استهلال ماه مبارک رمضان به ارتفاعات آلاشت اعزام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر رصد خانه آیت الله صالحی مازندرانی(ره) آلاشت از اعزام گروه استهلال ماه مبارک رمضان غروب امروز به ارتفاعات این منطقه خبر داد.
استهلال ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، موسی فرهادی، مدیر رصد خانه آلاشت سوادکوه امروز در جمع خبرنگاران از اعزام گروه ستاد استهلال استان غروب امروز به ارتفاعات شهر آلاشت خبرداد.


وی استهلال ماه مبارک رمضان را درگرو مناسب بودن شرایط جوی در این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات لازم برای استهلال ماه وجود دارد.


فرهادی با بیان این که شهر آلاشت در ارتفاع دو هزارمتری از سطح دریا قرار دارد، خاطرنشان کرد: شفافیت آسمان و امکان رویت دقیق ماه و ستارگان و عدم وجود گرد و غبار از ویژگی‌های اصلی این رصدخانه است.


مدیر رصد خانه آلاشت با تاکید بر این که تقریباً در هیچ کجای کشور رویت هلال بدون ابزار و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، گفت: برای رویت هلال ماه شوال باید با ابزارهای رصدی مانند تلسکوب و دوربین‌های دوچشمی نجومی استفاده کرد.


وی، دستگاه ترازوی نجومی، اطاق آسمان‌نما، بانک نرم‌افزاری و کتابخانه تخصصی نجوم، سالن کنفرانس و نمایش فیلم، تلسکوپ شش اینچ بازتابی، تلسکوپ 14 اینچ بازتابی مجهز به سیستم رهیاب کامپیوتری و موتوریزه را از جمله امکانات رصد خانه آیت الله صالحی مازندرانی(ره) آلاشت عنوان کرد.


فرهادی با بیان این که گروه استهلال ماه مبارک رمضان هر ساله به ارتفاعات آلاشت اعزام می شوند،  ادامه داد: این گروه نمایندگانی از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران، سپاه کربلا، مرکز نجوم و شهرداری آلاشت هستند.


مدیر رصدخانه آلاشت سوادکوه به لزوم وجود دید مناسب برای استهلال اشاره کرد و اذعان داشت: دیدن ماه برای فرایض دینی اهمیت فراوانی دارد و ما سعی می‌کنیم با ظرفیت‌های موجود مکان مناسبی را برای استهلال انتخاب کنیم./950/پ2020/ع
 

ارسال نظرات