۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۰۸۴
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان:

خانواده ها فضای خانه را برای روزه اولی ها مهیا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، با بیان این که برخی از نوجوانان امسال به سن تکلیف می رسند و روزه اولی هستند، اظهار داشت: خانواده ها باید فضای خانه را به گونه ای مهیا کنند که روزه گرفتن فرزندانشان راحت و بی دغدغه باشد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز داشت: دشواری روزه گرفتن در فصل تابستان، چون رضای الهی را در پی دارد شیرین است و باید آن را تحمل کرد.

 

وی با اشاره به این که کسانی که دارای عذر شرعی هستند گفت: این افراد اذن روزه نگرفتن دارند اما نباید روزه خواری کنند؛ چرا که این امر با رضای الهی سازگار نیست.

 

حجت الاسلام شفیعی با دعوت مردم نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: این فرع دین اسلام وظیفه آحاد ملت مسلمان است که در این ماه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که برخی از نوجوانان امسال به سن تکلیف می رسند و روزه اولی هستند اظهار داشت: خانواده ها باید فضای خانه را به گونه ای مهیا کنند که روزه گرفتن فرزندان خود را تسهیل بخشند.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در ادامه تصریح کرد: خانواده ها نوجوانان خود را که روزه اولی هستند تشویق کنند تا زمینه دین محوری آنان رشد یابد.

 

حجت الاسلام شفیعی پرهیز از زیاده روی در ماه مبارک رمضان را موضوعی جدی و مهم تلقی کرد و افزود: اسراف شایسته جامعه اسلامی نیست، دعوت و میهمانی دادن در اسلام اهمیت دارد، اما آن میهمانی مورد رضایت دین اسلام است که در آن اسراف نباشد و اعتدال رعایت شود.

 

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) مبنی بر این که «برای هرچیز بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است» گفت: توجه به تلاوت قرآن و تدبر در آیات، باید در این ماه مبارک بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد./9464/پ203/ع

ارسال نظرات