۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۳۱۸۴
استاد حوزه علمیه آمل:

سکوت در برابر جنایت میانمار همراهی با جنایت‌کاران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با انتقاد از سکوت سازمان کنفرانس اسلامی پیرامون جنایت‌های آشکار در میانمار گفت: متأسفانه مدعیان دفاع از اسلام امروز به دشمن طراز اول امت اسلامی و دوست رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.
حجت الاسلام طباطبايي، استاد حوزه علميه امام حسن عسکري


حجت الاسلام سید محمدتقی طباطبایی، شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که نسل کشی مسلمانان میانمار بسیار دلخراش و ناراحت کننده است و  دل هر انسان غیرتمندی را به درد می آورد، گفت:
مردم مسلمان میانمار حامی و مدافعی ندارند و گرفتار بودایی ها و کافرانی شدند که هر از گاهی به جان مسلمانان می افتند و این اولین بار آنان نیست.


استاد حوزه علمیه حضرت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به این که این دشمنان اسلام سابقه زیادی در قتل عام و تجاوز به نوامیس مسلمانان دارند، گفت: دنیا نباید زبان به دهان بگیرد و سکوت کند و باید در برابر این جنایت های هولناک موضع گیری کند.

 

وی با انتقاد از سکوت مدافعان حقوق بشری در برابر جنایت‌های آشکار میانمار تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر باید با موضع گیری شفاف در خصوص این نسل کشی آشکار، تدابیری برای توقف این جنایت ها بیاندیشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، سکوت هر انسانی در برابر این جنایت ها را همراهی با جنایت کاران دانست و تصریح کرد: سکوت کشورهای اسلامی در این خصوص خیانت به اسلام است.

 

شاگرد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تضییع حقوق مسلمانان فقط به مسأله نسل کشی مردم میانمار بر نمی گردد و در برخی نقاط دیگر هم به حقوق مسلمانان توجهی نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که رسانه ها در تبیین این جنایت ها رسالت سنگینی بر عهده دارند، گفت: امت اسلامی نیز وظیفه دارند حداقل با اعتراض خود نسبت به این اقدامات ناشایست عکس العمل نشان داده و انزجار خود را اعلام کنند.

 

حجت الاسلام طباطبایی در تشریح هدف حاکمان میانمار از این گونه اقدامات خصمانه علیه مسلمانان گفت: آنان درصدد تضییع حقوق مسلمین هستند که این امر در حدود سی سال اخیر و به ویژه بیداری اسلامی نمایان شده است که آنان می خواهند با این اعمال غیر انسانی خود مسلمانان و دین اسلام را تضعیف کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از سکوت سازمان کنفرانس اسلامی پیرامون این جنایت ها گفت: ما از سران کشورهای اسلامی تعهدی ندیدیم و اکثر آنان به اسلام خیانت کرده و با مسلمین در حال مبارزه هستند و دوستی آنان با دشمن خون خوار مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی نیز نمایان شده است که به این کشورها نمی توان امیدی داشت.

 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران تنها در این رابطه عکس العمل نشان داد، گفت: سکوت پیرامون نسل کشی مسلمانان میانمار روا نیست و باید همه مسلمانان اعتراض خود را نسبت به این اعمال خلاف حقوق بشر اعلام کنند./950/ت302/س

 

ارسال نظرات