۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۱۹۱

ساختمان حوزه علمیه خرمدره احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان در زمین اهدایی یکی از خیرین این شهر احداث خواهد شد.
حوزه علميه

 

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه خرمدره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان از اهدای 10 هزار متر مربع زمین از سوی خیرین به مدرسه علمیه تازه تاسیس این شهرستان به منظور احداث ساختمان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان با وجود بیش از 45 هزار نفر جمعیت و داشتن چند واحد دانشگاهی، فاقد مدرسه علمیه بود.

 

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که علما و مردم متدین این شهر در طول سال‌های گذشته داشته‌اند، مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهر در آستانه مبعث با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان فعالیت خود را در یک ساختمان استیجاری آغاز کرد که قرار است برای سال تحصیلی آینده، 50 طلبه پایه اول پذیرش شوند.

 

امام جمعه خرمدره از اهدای ده هزار مترمربع زمین برای احداث ساختمان این مدرسه علمیه از سوی یک خیر خرمدره‌ای خبر داد و افزود: به دنبال فراهم کردن مقدمات لازم برای احداث این مرکز علوم دینی هستیم که امیدواریم خیرین در این مرحله نیز وارد میدان شوند.

 

حجت‌الاسلام نور‌پور در بخش دیگری از سخنانی خود فعالیت حوزه‌های علمیه در شهرستان ها را عامل رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حوزه علمیه خرم‌دره از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است و از آنجا که کمک‌های دولتی برای ساخت حوزه علمیه محدود است، همت عمومی مردم و عزم جدی برای این مهم را می‌طلبد.

 

وی با بیان این‌که توسعه فرهنگی و ارتقای بینش دینی و عقیدتی مردم نیازمند زیرساخت‌های لازم است، گفت: فعالیت طلاب و روحانیان حوزوی در تسریع و انجام بهتر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مؤثر است، متولیان امر باید بدانند که راه‌اندازی حوزه های علمیه در کنار ایجاد مراکز فرهنگی از باقیات صالحات است./935/ت303/ب

ارسال نظرات