۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۲۰۰
فرمانده سپاه امام رضا:

شهدای روحانی نماد مبارزه همزمان در جبهه سخت و نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب جهت کسب آمادگی برای پاسخگویی به تهدیدات نرم گفت: شهدای روحانی نماد پیوند مبارزه در جبهه سخت و نرم هستند.
شهداي روحاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) عصر امروز در حاشیه افتتاح دومین اندیشکده علمی بسیج کشور، در جمع خبرنگاران، این مرکز را جایگاهی برای اندیشمندان بسیجی و گفت: عقبه فکری و فرهنگی بسیج در این گونه مراکز رقم می خورد.
 
وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به دلسوزان انقلاب جهت آمادگی پاسخگویی به تهدیدات نرم، افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مجموعه ای که نخستین وظیفه آن پاسداری از انقلاب است، بر خود لازم می بیند تا ابزار و تجهیزات نبرد نرم افزاری را فراهم کند، از این رو هدف از ایجاد اندیشکده علمی بسیج، این است که مرکز تولید اندیشه برای توانمندسازی بسیجیان در گستره استان و سپس سطح کشور باشد.
 
احمدی با بیان این که شأن مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران ایجاب می کند که با تولید اندیشه پاسخگوی نیاز کشور باشد، اظهار داشت: قطعا ورود جدی اندیشمندان حوزه و دانشگاه در عرصه های فرهنگی و هنری تحول بزرگی در مجموعه بسیج ایجاد خواهد کرد.
 
وی با اشاره به جمعیت یک و نیم میلیون نفری بسیجیان استان و بیش از 12 هزار عضو حلقه های صالحین در استان، ادامه داد: مهم ترین رسالت حلقه های صالحین، توانمندسازی بسیجیان برای سربازی در عرصه جنگ نرم است.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توانمندسازی جامعه در عرصه جنگ نرم، تصریح کرد: این اندیشکده، مرکز تولید فکر برای نیازهای جنبش نرم افزاری است.
 
وی همچنین شهدای روحانی را نماد پیوند مبارزه در جبهه سخت(هشت سال دفاع مقدس) و نرم(حوزه علمیه) دانست.
 
در ادامه سید وحید موسویان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، با بیان این که حفظ و پاسداری از انقلاب به مراتب سخت تر از شکل گیری آن است، ابراز امیدواری کرد: گروه های ارزشی با تغذیه علمی، فکری و فرهنگی این اندیشکده بتوانند مطالبات رهبری را به بسته های نرم افزاری جهت تجهیز جبهه نرم تبدیل کنند.
 
همچنین حجت الاسلام مرادی، مدیر اندیشکده علمی بسیج گفت: در جنگ نرم، رقیب با القای جذابیت در جبهه خودی پیاده نظام طرف مقابل را فریفته خود می کند و چنانچه عوامل اصلی حضور غرب در برخی کشورهای مسلمان را بررسی کنیم، می بینیم که آثار تخریبی آن در عرصه تربیتی به نحوی است که در کشورهای تحت استعمار، توده های مردم خصوصا جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
وی تأکید کرد: غرب بیش از آن که به دنبال استثمار ثروت های مادی کشورها باشد در صدد ارائه مدلی برای زندگی است که دور از مبنای اسلام و تحت اثر زندگی منهای معنویت غرب باشد از این رو وجود مراکزی مانند این اندیشکده که آسیب های تربیتی را شناسایی کرده و راهکارهای کاربردی ارائه دهند، ضروری به نظر می رسد.
حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: اندیشکده علمی بسیج تلاش دارد با ساماندهی دغدغه های دلسوزان انقلاب در عرصه آسیب های تربیتی و معرفتی و استفاده از روش های متناسب با فضای بومی خراسان، ابتدا جامعه بسیجیان استان وسپس کشور را در برابر تهدیدات نرم واکسینه کند.
 
مدیر اندیشکده علمی بسیج، این مرکز را کانونی برای همفکری و هم افزایی فرهیختگان در عرصه های تربیتی، معرفتی و بصیرت سیاسی در سه محور رصد آسیب های تربیتی، طراحی برنامه های کارآمد و اجرا در حد اختیارات دانست و افزود: خروجی مرکز در قالب نشریات، جزوات، فضای دیجیتال و سایبر، تلفن همراه و کلاس های مهارت افزایی اساتید شاغل در مراکز سپاه در اختیار سطوح مختلف بسیجیان قرار می گیرد.
 
وی همچنین، واکسینه سازی بسیجیان در برابر آسیب های تربیتی ناشی از تهاجم نرم، ارتقای نگاه ولایی بسیجیان و تحکیم باورهای اعتقادی و سازماندهی بسیجیان و مربیان آنان را از اهداف پنج ساله این مرکز عنوان کرد.
 
گفتنی است، اندیشکده علمی بسیج مشهد که پس از مرکز قم، دومین اندیشکده بسیج کشور به شمار می رود، عصر امروز با حضور پدر شهید حجت السلام موسوی و به نام همین شهید روحانی در محل خیابان شهیدکاشانی22 مشهد، افتتاح شد./930/پ202/س
 
ارسال نظرات