۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۲۲۹
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه خوزستان:

ماه مبارک رمضان مبدأ همه خودسازی های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که مبدأ همه خودسازی ها است و می توانیم برای یازده ماه دیگر خود توشه ای از ماه رمضان برگیریم.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

 

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم روزه را راهی برای رسیدن به تقوا بیان کرده است تصریح کرد: چشم انداز روزه باید همان گونه که نزد خداوند دست یابی به تقوا است نزد انسان هم این گونه باشد.

 

وی به درس ها و سرمشق های نهفته در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: رشد، کمال، رسیدن به معنویت، دست کشیدن از مادیات در این ماه، به یاد مستضعفان و تهی دستان بودن، انس با قرآن و تلاوت و تدبر در آن و تمرین اخلاص و پرهیز از ریا کاری در عمل درس هایی هستند که می توان این ها را سرمشق خود در ماه رمضان قرار داد.

 

 حجت الاسلام شفیعی با بیان این که باید در ماه رمضان خودسازی را شروع کنیم گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که مبدأ همه خودسازی ها است و می توانیم برای یازده ماه دیگر خود توشه ای از ماه رمضان برگیریم.

 

 توجه به مستضعفان در ماه رمضان حائز اهمیت ویژه ای است

 

 رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، تاکید کرد: روزداران از مستضعفان و تهی دستان در این ماه غفلت نکنند؛ چرا که توجه به فقیر و به ویژه در این ماه نزد خدواند متعال جایگاه ممتازی دارد.

 

 وی با تاکید بر این که در این روزها باید فضای جامعه ما عطر و بوی رمضانی به خود بگیرد خاطرنشان کرد: امیدوارم که این فضا در استان و کشورمان ایجاد شود و معنویت خاصی به رمضانی بودنمان ببخشد.

 

 حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این که براساس آیات قرآن، روزه فقط مختص به امت اسلامی نبوده، گفت: این فریضه مهم الهی به گونه ای که در ماه رمضان انجام می شود در امت های قبلی فقط مختص به انبیا و رسولانی که برای هدایت مردم برگزیده می شوند، بود یعنی خداوند متعال فقط به پیامبران امت های قبل دستور داده است که روزه را به این شکل به جا بیاورند.

 

 رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، افزود: فریضه روزه فقط به صورت انحصاری در امت پیامبر(ص) اکرم همه گیر است یعنی روزه گرفتن هم بر خود شخص پیامبر(ص) واجب است هم بر امت خویش که این مهم را به جا آورند.

 

 حجت الاسلام شفیعی با بیان این که سرما و گرما هیچ بهانه ای نمی شود که فرد از روزه گرفتن دست بکشد خاطرنشان کرد: پاداش کسانی که در گرما روزه خود را می گیرند، قطعا از کسانی که در اقلیم های سرد زندگی می کنند و روزه را به جا می آورند بیشتر خواهد بود.

 

 این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روزه خواری و ترک روزه از سوی برخی در جامعه ابراز داشت: ترک واجب و گناه یک عمل زشت در برابر عظمت خداوندی است و روزه خواری و ترک روزه یعنی وقتی فرد رحمت و برکت الهی را مشاهده می کند ولی به آن روی نمی آورد و خسارت بزرگی را نصیب خود می سازد.

 

 وی در پایان سخنان خود بیان داشت: توصیه می کنم خانواده ها به فرزندانی که امسال روزه اولی هستند توجه بیشتری کرده و برای آن ها یک بستر توأم با آرامش ایجاد کنند تا به مشکلی برخورد نکنند./9458/ت303/ب

ارسال نظرات