۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۲۳۰
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به قتل عام مسلمانان میانمار:

تمدن و حقوق بشر غربی دروغ محض است/ کشورهای اسلامی تصمیم قاطعی در مقابل این جنایات بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و با دروغ خواندن تمدن و حقوق بشری که غربی‌ها از آن دم می زنند، از سران کشورهای اسلامی خواست تصمیم قاطعی در مقابل این جنایات بگیرند.
آيت الله صافي گلپايگاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از جوانان مشهد مقدس با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند. حضرت آیت الله صافی در این دیدار با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و استناد به آیات و روایاتی به بیان فضیلت این ماه شریف پرداخت.
 وی با بیان این‌که همه باید قدر این توفیق بزرگ را بدانیم و خدا را شاکر باشیم که در این ماه حضور داریم، از ماه رمضان به عنوان ماه انابه و استغفار یاد کرد و گفت:‌ ماه مبارک رمضان مدرسه است، درس است. ما همه شاگرد این مدرسه‌ایم؛ عالم، جاهل، مرجع، طبیب و هر کسی که مسلمان باشد همه در این مدرسه و دانشگاه شاگردند و تربیت می‌شوند.
 ماه رمضان فرصتی برای از بین بردن مفاسد اخلاقی است
 این مرجع تقلید با اشاره به این‌که شما دعاهایی که در این ماه توصیه شده، همگی نشانه حقانیت اهل بیت(ع)است، گفت: دعای ابوحمزه ثمالی با آن مطالب عمیق و معرفت‌بخش معلوم است که از غیر معصوم صادر نمی‌شود، ما متأسفانه آن گونه که باید، از این سفره الهی استفاده نمی‌کنیم.
 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با یادآوری این نکته که روزه تنها به خوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه همه اعضاء و جوارح ما باید روزه بگیرد، گفت:‌ متاسفانه در این اوضاع مفاسد اخلاقی زیاد شده و اختلاط زن و مرد، بدحجابی، لهو و لعب‌ها رواج پیدا کرده است؛ باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای از بین بردن آنها استفاده کرد.
 وی به جوانان توصیه کرد:‌ اگر می‌خواهید از این ماه استفاده کامل را ببرید باید گناه تعطیل و موسیقی کنار گذاشته شود؛ باید از این اختلاط‌ها دور باشید؛ مکارم اخلاق داشته باشید؛ باید الگو برای جوانان باشید، بیایید همه از معارف بلند قرآن کریم استفاده نماییم و با قرآئت قرآن و تدبر در آیات حیات بخش و انسان‌‌ساز این کتاب آسمانی به آن عمل کنیم.
 مردم به کمک نیازمندان بشتابند
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که الحمدلله ما به برکت اهل بیت همه چیز داریم و آن بزرگواران در هیچ چیزی برای ما فروگذار نکرده اند اما ما قدر مکتب اهل بیت را ندانسته و از آن دور شده‌ایم، تصریح کرد:‌ در این ماه احساسات دینی برافروخته می‌شود، باید فقرا را با خود شریک کنیم؛ در این شرایط بد اقتصادی از مردم شریف ایران می‌خواهم که منتظر این و آن نباشند؛ خودشان به فکر فقرا و مستمندان بوده و آنها را در سفره‌های رنگین خود شریک نمایند.
 وی اضهار داشت: هر کس به دنبال خانواده‌ای باشد تا به او کمک مالی کند، آنهایی که می‌توانند کوتاهی نکنند؛ باید رسیدگی به حال محرومان و فقرا را در برنامه‌های خود و در همه احوال به خصوص در این ماه شریف قرار دهیم که این کار از مهم ترین عبادات این ماه است.
 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که حلال و حرام خدا باید حفظ شود، گفت: ما مسلمانیم. مملکت ما مملکتی اسلامی است، باید ورع داشته باشیم. باید از دین خدا محافظت کنیم، بهترین کارها برای همه،‌ ترک گناه است، بیایید دیگر به هم دروغ نگوییم؛ تهمت نزنیم و با صداقت و راستی با مردم رفتار نماییم.
 وی دعا برای اصلاح امور مسلمانان را به ملت ایران در ماه مبارک رمضان توصیه کرد و با محکوم کردن کشتار مردم میانمار اظهار داشت:‌ ببینید در کشور میانمار چه می‌گذرد؟ چند هزار مسلمان بی‌دفاع و مظلوم به دست بودایی‌ها کشته می‌شوند؟ چرا نباید سران کشورهای اسلامی تصمیم قاطعی در مقابل این جنایات بگیرند؟ این‌همه ذلت تا کجاست که آنها ساکت هستند؟
 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: این چه دنیایی است؟ این چه تمدنی است؟! همه حرف‌هایی که از تمدن و حقوق بشر می‌زنند دروغ است. مجامع بین المللی کجا هستند؟ همه مجامع به اصطلاح متمدن بین المللی باید این فجایع را محکوم کنند.
 این مرجع تقلید در پایان از جوانان به عنوان سرمایه دین یاد کرد و گفت:‌ خودتان، دوستانتان و عزیزانتان را به اسلام دعوت کنید، همه را به زیبایی‌های اسلام و تعظیم شعائر فراخوانید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات