۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۲۳۷

تأکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر شناساندن مفاخر حوزوی آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر انعکاس بین‌المللی کنگره بزرگداشت آیت‌الله قاضی، خواستار شناساندن مفاخر فقهی، دینی و حوزوی آذربایجان شد.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی، اظهار داشت: برگزاری این کنگره گامی ارزشمند در جهت شناساندن مفاخر فقهی، دینی و حوزوی آذربایجان خواهد بود.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر انعکاس بین‌المللی کنگره بزرگداشت آیت‌الله قاضی، خاطرنشان کرد: حضور اندیشمندان جهان اسلام در نخستین پایتخت جهان تشیع، کمک چشمگیری در شناخت عمیق ابعاد وجودی بزرگان دینی منطقه آذربایجان خواهد کرد.

 

بیگی حضور محققان، پژوهشگران و متفکران عرصه عرفان اسلامی در این کنگره را مقدمه‌ای برای برای شناساندن عرفان حقیقی دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام با ایجاد فضایی غبارآلود به دنبال القای افکار التقاطی و ترویج عرفان‌هخای کاذب هستند، برگزاری نشست‌های علمی در راستای معرفی مفاخر دینی موجب غنای فرهنگی نسل جوان خواهد بود.

 

وی با تشریح جایگاه دینی و حوزه‌های علمیه تبریز در طول تاریخ افزود: مطرح شدن این شهر به عنوان نخستین پایتخت تشیع نشان از جایگاه عالی این منطقه در ترویج معارف دینی و اهل بیت در کشور دارد، شناساندن ظرفیت‌ها و تاریخ دینی آذربایجان در افزایش همگرایی ملی، تقویت باورهای دینی مردم و مصونیت نسل جوان در مقابل خودباختگی ناشی از تهاجم فرهنگی مؤثر خواهد بود.

 

بیگی تبیین سیره و سلوک بزرگان دین و عرفان به دور از افراط و تفریط را لازمه مقابله با برخی افراد سودجو در عرصه عرفان و اخلاق دانست و تصریح کرد: برگزاری کنگره عارف‌بالله آیت الله قاضی مصونیت‌بخش آحاد جامعه در برابر سوء استفاده عده‌ای فرصت‌طلب از جایگاه عرفان اصیل است.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کم‌کاری‌های گذشته در معرفی مفاخر و مشاهیر دینی منطقه آذربایجان، گفت: دولت‌های نهم و دهم اقدامات ارزنده‌ای در عرصه ترویج فرهنگ دینی داشته است، در حقیقت خدمات فرهنگی دولت در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.

 

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام احمد غروی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم علوی، حجت‌الاسلام محمود لطیفی، حجت الاسلام مهدی عالی و سیدمسعود نقیب به عنوان اعضای کمیته علمی این کنگره علمی عرفانی فعالیت می‌کنند.

 

کنگره بزرگداشت فقیه متاله و عارف بالله حضرت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تبریزی 17 و 18 آبان ماه امسال همزمان با یک صد و چهل و هشتمین سالگرد ولادت آن عالم فرزانه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پشت مسجد آیت الله انگجی، انتهای بن بست فتوره چی پلاک 14 مراجعه و یا طی ساعت 9 تا 14 هر روز با شماره‌های 5237002 و 5237421 0411 تماس داشته باشند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات