۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۲۶۱
امام جمعه بناب:

ماه رمضان میدان جهاد با نفس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: ماه رمضان میدان جهاد با نفس برای کسانی است که در انتظار رسیدن به حریت و آزادگی هستند.
ماه رمضان میدان جهاد با نفس است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با تبرک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان میدان جهاد با نفس برای کسانی است که در انتظار رسیدن به حریت و آزادگی هستند.


وی با تاکید بر بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی و لحظات رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان افزود: توبه و استغفار از ویژگی‌های مهم ماه مبارک رمضان است که با انجام آن ‌گناهان برای همیشه از انسان فاصله می‌گیرد و عبودیت و بندگی برای انسان شیرین می‌شود.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که فرصت توبه و سفره رحمت و مغفرت الهی در ماه ضیافت الهی برای همگان فراهم شده است، ادامه داد: انسان با توبه و استغفار به جایی می‌رسد که برای پرداخت حقوق شرعیه خود لحظه‌شماری می‌کند، عموم مسلمانان باید از ذخایر معنوی این ماه مبارک در دیگر ایام سال بهره‌مند شوند.


حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: درست است که قرائت قرآن و عمل به واجبات و ترک محرمات در ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار هستند، اما نباید عمل به فرائض الهی و مراقبت از زبان، چشمان و گوش‌ها تنها در این ماه خلاصه شود، نباید مسلمان ماه رمضان بود، یاد خدا هر لحظه راهگشای امور است.


وی با بیان اینکه تمام اعمال و رفتار ما در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌شود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین ساده‌زیستی و رسیدگی به حال محرومان جامعه است، اگر خود را مسلمان و شیعه حضرت علی(ع) می‌دانیم؛ بایستی پیرو راه و مسیر ائمه اطهار باشیم، غفلت از حال یتیمان و مستمندان شایسته شیعیان در نظام ولایی نیست.


امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی در شبهه‌افکنی و القائات غلط از دین اظهار داشت: برای شناخت مفاهیم، مبانی و آموزه‌های دینی بایستی به سراغ متخصص این عرصه رفت، گاه عده‌ای غافل اخبار و اظهارنظر شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به دشمنان اسلام را واقعی قلمداد می‌کنند، غافل از این‌که اهدافی شوم پشت‌پرده سیاست‌های دین‌ستیزانه این رسانه‌ها قرار دارد.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این که امروز تمام دشمنان نظام اسلامی جمع شده‌اند تا انقلاب اسلامی و نور ولایت را در کشور خاموش کنند، افزود: دشمنان بدانند که با وجود ولایت و رهبری و تا زمان ظهور امام عصر(عج) هیچ خطری این کشور را تهدید نمی‌کند.


وی با تاکید بر این‌که ولایت فقیه عامل اصلی شکست توطئه‌های استکبارجهانی است، گفت: امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای در 33 سال گذشته با رهبری داهیانه خود کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان فتنه ها گذرانده اند و امروز شاهد بسترسازی برای ظهور یگانه منجی بشریت در نظام اسلامی ایران هستیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات