۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۲۷۴
معاون اول قوه قضاییه:

نا امید کردن مردم بزرگ‌ترین گناه است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه نا امید کردن مردم را گناهی بزرگ دانست و گفت: انتظار جامعه و مسؤولان نظام از قوه قضاییه، مجموعه‌ای سالم و بدور از آلودگی است.
مراسم معارفه معاونت فرهنگي قوه قضاييه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام رییسی،‌ معاون اول قوه قضاییه در جلسه معارفه معاون فرهنگی دستگاه قضا که ظهر امروز برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به مأموریت سنگین قوه قضاییه در اجرای عدالت،‌ ضمانت بر اجرای قانون،‌ رسیدگی به دعاوی و فصل خصومت‌ها با استناد به شرع، انتظار از دستگاه قضایی بالا است و کسانی که در این مجموعه مشغول به خدمت هستند،‌ کار قبیح آنها،‌ قبیح‌تر و کار خوب آنها،‌ پسندیده‌تر است.
 حجت الاسلام رییسی با بیان این‌که انتظار جامعه و مسؤولان نظام از قوه قضاییه، مجموعه‌ای سالم و دور از آلودگی است، اظهار داشت: حفاظت اطلاعات قوه قضاییه مسؤول نظارت بر اشخاص را بر عهده دارد و دیوان عالی بر احکام قضات نظارت می‌کند.
 معاون اول قوه قضاییه خود کنترلی را کارآمدترین نظام کنترلی دانست و تأکید کرد: دست اندرکاران امر قضا باید خود را موظف بدانند که در خلوت و جلوت،‌ در قضاوت و خدمت رسانی به مردم،‌ بر خود نظارت داشته باشند و خود را در سنگر تکلیف مداری حفظ کنند که این نظارت بر خود، همان خود کنترلی است که نیازمند ارتقای امور اخلاقی در بین پرسنل قضایی است.
 حجت الاسلام رییسی با اشاره به ارتقای خلقیات در قوه قضاییه ابراز داشت: ما باید سطح آگاهی و فرهنگ شکل گرفتن خلقیات را در بین پرسنل،‌ قضات و کارکنان دستگاه قضا را ارتقا بخشیم و اجازه ندهیم که این ارتقای اخلاقی،‌ دچار عقب‌گر و توقف شود.
 وی در ادامه تصریح کرد: ما باید با ارتقای خلقیات،‌ دستگاه قضایی را واکسینه کنیم و حتی امور اخلاقی را در خانواده‌های دست اندرکاران قضایی‌ ارتقا ببخشیم به گونه ای که خانواده یک پرسنل قضایی در جامعه الگو و نمونه باشد.
 معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر نظارت درون سازمانی در قوه قضاییه افزود: ما باید در مجموعه خودمان،‌ بر قضات،‌ کارمندان و پرسنل نظارت داشته باشیم که اگر به کوچک‌ترین تخلفی برخوردیم،‌ با متخلفان برخورد قاطع کنیم.
 حجت الاسلام رییسی با اشاره به هدف تشکیل معاونت فرهنگی در قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضا نیازمند یک اداره بودیم که دائماً کرامات اخلاقی را در مجموعه ارتقا ببخشد و اداره کل فرهنگی و اجتماعی در زمان ریاست آیت الله لاریجانی تأسیس شد که به دلیل تأکیدات رییس دستگاه قضا بر کارایی بیشتر امور فرهنگی و اخلاقی در قوه قضاییه،‌ این اداره کل به معاونت تبدیل شد.
 حجت الاسلام رییسی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام صادقی به عنوان معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت: حجت الاسلام صادقی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه است و سال‌های متمادی در عرصه علمی، فرهنگی و آموزشی فعالیت داشته و مدیریت بخش‌های متخلف فرهنگی در حوزه و دانشگاه را عهده دار بودند و صاحب مقالات علمی مختلفی در مجله‌های مجموعه‌های فرهنگی هستند.
 وی افزایش اعتماد مردم به قوه قضاییه را باعث افزایش قدرت ملی دانست و افزود: دشمن اگر احساس کند کاری هر چند کوچک علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران انجام دهد، دریغ نخواهد کرد و اگر تاکنون به خود اجازه انجام این امر را نداده فقط به دلیل حضور مردم متدین و دلداده به خداوند تبارک و تعالی است .
 معاون اول قوه قضاییه با اشاره به یأس و ناامیدی در بین اقشار جامعه تأکید کرد: امروزه هر کس با قلم،‌ زبان و هر وسیله‌ای که در اختیار دارد،‌ موجبات ناامیدی مردم را بوجود بیاورد،‌ بزرگ‌ترین گناه را انجام داده است./958/پ202/ج
ارسال نظرات