۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۳۶۴
رییس اوقاف اسلامی کنگاور:

اگر حق موقوفات ادا شود فعالیت فرهنگی کشور سرعت خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف اسلامی کنگاور خاطرنشان کرد: اگر آنچه که حق موقوفات است ادا شود بخش چشمگیری از بار فرهنگی کشور برداشته خواهد شد و می توان کارهای جدیدی در زمینه های فرهنگی صورت داد.
وقف

 

حجت الاسلام  محمد رسول واحدی، رییس اداره اوقاف اسلامی کنگاور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش بقاع متبرکه در جذب جوانان به سوی اسلام گفت: بقاع متبرکه از زمان گذشته مورد توجه مردم بوده است و سازمان اوقاف اسلامی بر اساس وظیفه ای که دارد این مکان‎های متبرک را به پایگاه هایی جهت فعالیت فرهنگی جوانان تبدیل کرده است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به این که رجوع  به امامزده ها محدود به ساعت های خاصی نیست این خود باعث ایجاد ظرفیت های بسیاری برای تبلیغ دین اسلام وجذب جوانان دراین مکان ها می شود و به دلیل این که همه اقشار برای سیاحت یا زیارت به این مکان ها می آیند می توان سیر تفکر آنها را به سوی اسلام کشاند و این امربا برنامه ریزی صحیح مسؤولان انجام خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام واحدی جذب جوانان را در رشد جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: موتورهای محرک هر جامعه ای جوانان آن کشور هستند که با برنامه های مختلف دینی می توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند و اگر ما در بحث فعالیت های بقاع متبرکه کوشا باشیم تا حدودی توانسته ایم جوانان را در عرصه های فرهنگی جذب، و در بحث جهاد فرهنگی گامی نهاده باشیم.

 

 حجت الاسلام واحدی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل اعتقادی جوانان اضافه کرد: خدای متعال حافظ دین و جوانان ماست و در اکثر انحرافات می بینیم که بعد از مدتی به سوی دین اولیه خود باز می گردند و این از ضعف مدیریت های داخلی کشور است که مسؤولان در این زمینه باید تلاش کنند تا جوانان دچار توهم سراب دشمن نشوند.

 

وی در ادامه افزود: متأسفانه در کشور از یک سو مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث یک نواختی در تبلیغ است که اگر روش های جدیدی را ارائه دهیم می توانیم اثرات دشمنان در جوانان را از بین ببریم و از سوی دیگر نیازجوانان به امید است که چون کشور ما در یک زمان خاص مرحله صنعتی‌شدن را شروع کرد در نتیجه از مباحث رشد فرهنگی عقب ماند و این خود باعث یأس و ناامیدی در مردم به خصوص جوانان می‌شود که برای رفع این مشکل باید رشد فرهنگی همزمان با رشد اقتصادی باشد.

 

رییس اداره اوقاف کنگاور در پایان تصریح کرد: موقوفات نقش مهمی در گسترش برنامه‌های فرهنگی کشور دارند و اگر آنچه که حق موقوفات است ادا شود بخش چشمگیری از بار فرهنگی کشور برداشته خواهد شد و می توان کارهای جدیدی در زمینه های فرهنگی صورت داد./957/ت302/س

 

ارسال نظرات