۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۴۶۱

احداث موزه و نمایشگاه دائمی قرآن در زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان از احداث موزه و نمایشگاه‏ دائمی قرآن کریم شمال غرب کشور در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در این استان خبر داد.
نمايشگاه قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی زنجان، محمدمسعود اسماعیلی با بیان این که رسانه‎ها در همه عرصه‎ها نقش آفرین و تأثیرگذار بوده و می‎توانند نقش برجسته‎ای در ترویج و تعمیق فعالیت‌های قرآنی داشته باشند، اظهار داشت: پس از گذشت 33 سال از پیروی انقلاب اسلامی ایران، قرآن هنوز مهجور است و بخش عمده‎ای از این مهجوریت به سهل‎انگاری و کم‌کاری مسؤولان حوزه فرهنگی و قرآنی اختصاص دارد.

 

وی اظهار کرد: بهترین عاملی که می‎تواند در مقابل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به عنوان مانع قرار گیرد، آموزه‎های قرآن کریم است و رسانه‎ها باید بسترسازی لازم برای جذب خانواده‎ها در این مسیر نورانی را انجام دهند.

 

وی به پیشینه احداث دارالقرآن‌الکریم زنجان اشاره کرد و گفت: این مؤسسه جزء قدیمی‎ترین مؤسسات قرآنی است که از ساختمان فعلی آن در سال 75 بهره‌برداری صورت گرفته است.

 

اسماعیلی تصریح کرد: مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان از سال 64 تاکنون توانسته است هزاران نفر را با الفبای قرآن کریم آشنا ساخته و با برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی و مصری نقش به سزایی در رشد و تکامل آنان ایفا کند.

 

وی با بیان این که بیش از 1500 نفر تحت پوشش آموزش های قرآن این مؤسسه قرار دارند، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان همچون سنوات گذشته تلاوت ترتیل قرآن کریم به صورت هر روز یک جزء برگزار شده که حضور برای عموم خانواده‎ها آزاد است.

 

مدیر مؤسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان با اشاره به احداث موزه و نمایشگاه دائمی قرآن شمال غرب کشور در استان زنجان، تصریح کرد: این موزه در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع و 2 هزار و 500 متر زیربنا در حال احداث است که تاکنون بالغ بر 250 میلیون تومان برای آن هزینه شده و نیازمند قریب به 800 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه قرآنی ارزشمند هستیم.

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور توجه به فعالیت‎های قرآنی شایسته منزلت این کتاب آسمانی نبوده و در برخی موارد همین امر آسیب‎های جبران‎ناپذیری را به روح و فکر جوانان وارد آورده است.

 

وی در پایان یادآور شد: تمامی دارالقرآن‎های کشور برای آن که بتوانند در مقابل رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم موفق عمل کنند اهتمام ویژه داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد./935/د101/ب

ارسال نظرات