۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۶۰۰

آیت‌الله مکارم شیرازی جنایات تروریستی در عراق را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی جنایات تروریستی روز دوشنبه در کشور عراق که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از سیصد نفر شد و همچنین سکوت مجامع جهانی در قبال این جنایات را محکوم و از وهابیت تندرو و متعصب به عنوان عامل اصلی این جنایت یاد کرد.
تفسير قرآن کريم آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، جنایات تروریستی روز گذشته در کشور عراق را محکوم کرد.
 وی با بیان این‌که ‌روز گذشته جنایت بزرگی در عراق اتفاق افتاد،‌ گفت: در نتیجه 26 انفجار تروریستی که در این کشور اسلامی رخ داد، بیش از صد نفر کشته و دویست نفر مجروح شدند، این جنایات در روز ماه رمضان اتفاق افتاد و افراد بی گناه به خاک و خون کشیده شدند.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینها چه افرادی هستند که در ماه ضیافت‌الله افراد مسلمان و روزه دار را اینچنین به خاک و خون می کشانند؟ یک عده وهابی تندرو و متعصب که بویی از اسلام نبرده اند دست به این گونه اقدامات می زنند و پشتیبان و حامی آنها نیز اسرائیل و آمریکای به اصطلاح حافظ و مدعی حقوق بشر است و این را همه می دانند.
 وی بیان کرد: ‌اسم این جنایات را می شود چه گذاشت؟ آیا عملی از این وحشیانه تر هست؟ چه کسی در تاریخ این گونه جنایت می کند، ما شدیدا این جنایت و مراکز جهانی و افرادی که در قبال آن سکوت کرده اند را محکوم می کنیم.
 این مرجع تقلید ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های کشته شدگان این حوادث تروریستی، یادآورشد:‌ ما دلمان بیش از آن که برای عزیزانی که در این حوادث کشته می شوند، برای اسلام می سوزد، متاسفانه اینها با اقدامات دور از عقل و منطقی که انجام می دهند جلوی پیشرفت اسلام را می گیرند و موجب بدنامی آن در دنیا می شوند. /924/پ203/ج
ارسال نظرات