۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۳۳۶۱۰
استاد حوزه علمیه اصفهان:

منتظران ظهور زمینه‌سازان هدایت انسان‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: ولی و مرشد است که هادی جامعه اسلامی است و او نیست مگر امام زمان(عج) و هیچ کدام از ما هادی نیستیم و نمی توانیم هم باشیم؛ بلکه همگی زمینه‌سازان هدایت هستیم و باید در این جهت تلاش کنیم.
منتظران ظهور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین، استاد حوزه و دانشگاه اصفهان، امروز در جمع نمازگزاران مسجد ملک اصفهان، با اشاره به آیه «انما اتبع ما یوحی الیه» گفت: نطق پیامبر هم مبنای وحیانی دارد و اگر رسول اکرم می‌فرماید جانشین بعد از من امیر مؤمنان(ع) است، در حقیقت وحی است بنا بر آیه «و ما ینطق عن الهوی الا ان هو وحی یوحی؛ من صحبتی نمی کنم مگر آن که بر مبنای وحی باشد.»

وی ادامه داد: حال سؤالی که پیش می‌آید این است که نقطه مقابل وحی چیست، در جواب این سوال باید بگوییم که نقطه مقابل وحی، ضلالت و گمراهی است، سرچشمه گمراهی هم هواهای نفسانی است.

حجت الاسلام معمار منتظرین ادامه داد: در آیه هفده سوره کهف جواب این سؤال آمده است که ولی و مرشد است که هادی جامعه اسلامی است و او نیست مگر امام زمان(عج) و ما هیچ کدام هادی نیستیم و نمی توانیم هم باشیم؛ بلکه همگی زمینه‌سازان هدایت هستیم و باید در این جهت تلاش کنیم.

وی با اشاره به آیه «انما انت منذر و لکل قوم هاد» بیان داشت: ما از وهابیت می‌پرسیم «هاد» جامعه اسلامی بنا بر نص این آیه از قرآن کریم کیست؟ جوابی در این زمینه ندارند و در آن می‌مانند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مطهر از هوا و هوس، تنها چهاده نور پاک‌اند که درباره آنها آیه تطهیر نازل شده است و تنها فقهایی مورد تأیید ائمه معصومین، مخالف هوا هستند.

وی با اشاره به این که معنای مهتدی، اسلام آوردن است، اظهار داشت: در زیارت روز جمعه آمده است امام زمان(عج) هدایت دیگری را بعد از این هدایت انجام می‌دهند و آن هدایت به ایمان است که در آیه شانزده سوره مائده«یهتدی به المهتدون» به آن اشاره شده است.‌/929/پ202/س 

 

ارسال نظرات