۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۶۲۶
امام جمعه موقت قزوین:

ایمان و توکل موانع اصلی نفوذ شیطان در انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین داشتن اخلاص را بالا‌ترین درجه بندگی عنوان کرد و گفت: بنده اگر پیوسته در کار خود خلوص داشته باشد و تنها خدا را در نظر بگیرد به مرحله اخلاص راه می‌یابد.
امام جمعه موقت قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های قزوین، امروز در محفل انس با قرآن که با حضور دانشجویان طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به این که  دو گوهر ارزشمند قرآن و اهل بیت(ع) دو حقیقت جدا نشدنی از هم هستند، گفت: وجود و تداوم هر یک به وجود دیگری وابسته است.


امام جمعه موقت قزوین با بیان این که اطاعت از آموزه‌های قرآنی و نبوی ضروری است، گفت: تنها راه رستگاری و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است.


حجت الاسلام عابدینی با تأکید براین که مفاهیم حیات بخش قرآنی باید در زندگی آحاد جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: تنها با این مفاهیم است که انسان از انحراف و کژی دور خواهد ماند.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه قزوین با بیان این که مؤمنان افرادی لایق برای تأثیرپذیری از آموزه های دینی  هستند، گفت: افراد مؤمن با دارا بودن شناخت کامل از حقیقت ایمان و آموزه‌های قرآنی لایق‌ترین و آماده‌ترین افراد برای پذیرش دستورات الهی و دینی هستند.


امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: قرآن کریم می فرماید، روزه بگیرید تا شاید رستگار شوید و این بدان معنا است که چشم، دل، گوش و فکر ما در جهت روزه‌داری باشد تا به تقوا برسیم و تقوا نیز به معنای انقلاب درونی است.


وی به موضوع کرامت الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دراین ماه با عظمت شخصیت انسان آشکار می‌شود و آن کرامت و شخصیت واقعی انسان که ارزش‌های متعالی در آن متصور است ظهور و بروز می‌کند.


حجت الاسلام عابدینی، قرآن و تلاوت این کتاب آسمانی را یکی از راه‌‌های رسیدن به اهداف و مکارم ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به کرامت و تقوا برسیم باید قرآن را تلاوت و بدان عمل بکنیم و اگر به تقوا و کرامت نرسیم بدان معنا است که از رمضان بهره‌ای نبرده‌ایم و توفیق روزه‌داری را به خوبی درک نکرده‌ایم.


وی با اشاره به این که این که اخلاق، موعظه و نصیحت تأثیر بسزایی در ماه مبارک رمضان دارد، گفت: انعطاف‌پذیری در ماه مبارک رمضان بدان معنا است که همه شرایط فراهم شده تا متحول و متأثر شویم.


حجت الاسلام عبادینی با بیان این که دل های انسان در بهار قرآن بیشتر آماده پذیرش حق می شود، ادامه داد: در این میان نداشتن سواد خواندن و نوشتن نمی‌تواند دلیلی برای عدم بهره‌مندی از قرآن باشد چرا که اگر چشم‌مان به واسطه نداشتن سواد بسته باشد، گوش‌ و فکرمان می‌تواند با قرآن ارتباط برقرار کند و از مفاهیم و معارف قرآن بهره‌مند شود.


امام جمعه موقت قزوین با بیان این که متأسفانه قرآن و مفاهیم الهی از متن زندگی انسان ها فاصله گرفته است، گفت: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید عطش خواندن و بهره گیری از مفاهیم قرآنی را داشته باشد.


وی درادامه سخنان خود به ویژگی های شب قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر نیز بدین گونه نیست که به یکباره به معنایی دست یابیم بلکه طول سال، ماه‌های گذشته و روزهای مختلف ماه مبارک رمضان بستری برای کسب معرفت بیشتر از شب قدر است.


حجت الاسلام عابدینی در ادامه سخنان خود دارا بودن دو عنصر ایمان و توکل را از جمله موانع اصلی نفوذ شیطان معرفی کرد و گفت: ایمان و توکل دو عنصر مهم و کارساز در زندگی انسان‌ها است و هرکس که به این دو عنصر مجهز باشد شیطان نمی‌تواند بر او استیلا و برتری یابد.

 

امام جمعه موقت قزوین، داشتن اخلاص را بالا‌ترین درجه بندگی عنوان کرد و گفت: بنده اگر پیوسته در کار خود خلوص داشته باشد و فقط خدا را در نظر بگیرد به مرحله اخلاص راه می‌یابد و در این مرحله است که دیگر هیچ جن و انسی نمی‌تواند در او نفوذ کند./950/پ202/س

ارسال نظرات