۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۶۵۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

خبرنگاران پیشگامان عرصه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری رسا از افرادی که در کار خبری هستند به عنوان جهادگران در راه خدا یاد کرد و گفت: خبرنگاران پیشگامان عرصه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن هستند و اخبار آنان در معرض امتحان الهی است.
حجت الاسلام محققي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، امروز در نشستی با حضور خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمْ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» به بیان فلسفه روزه ماه رمضان و ارتباط آن با صبر پرداخت و گفت: صبر مصداق بارز و اتمّ روزه است.

 

وی با بیان این‌که خداوند متعال در این آیه شریفه روزه را بر بندگان واجب کرد تا به پرهیزگاری برسند، تبلور تقوا و رعایت امر و نهی الهی را دو اصل مهم روزه‌داری برشمرد و گفت: روزه کف نفس است و کف نفس یعنی نفس خود را از انجام کارهایی که سبب بطلان روزه می‌شود باز داریم.

 

این کارشناس حوزوی تقوا را به پرهیز از نواهی خداوند تعبیر کرد و با بیان این‌که تبلور امر الهی در روزه است و شخص روزه‌دار این نواهی را رعایت می‌کند افزود:‌ صبر به صبر در طاعت و عبادت، صبر بر بلا و صبر در معصیت تقسیم می‌شود که سخت‌ترین آن، صبر بر معصیت است.

 

وی با بیان این‌که در جهاد در راه خدا سه مرحله صبر در طاعت، صبر بر بلا و صبر در معصیت وجود دارد، ابراز داشت: خداوند متعال انسان را برای رسیدن به تقوا و مقام متقین در معرض بلا و سختی قرار می‌دهد و به چیزهایی مانند گرسنگی و ترس امتحان می‌کند تا مجاهدان، تلاشگران و صابران مشخص شوند.

 

حجت‌الاسلام محققی در ادامه به ارائه تعریفی از خبر و رابطه آن با صبر پرداخت و گفت: منافقان در جامعه اسلامی با دو خبر پنهانی و آشکار روبه‌رو هستند، وقتی پنهانی بین خودشان می‌روند بغض و کینه خود را از مسلمانان ابراز می‌کنند و وقتی در جامعه اسلامی وارد می‌شوند، خود را از مؤمنان معرفی می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که خداوند با صبر و جهاد منافقان را امتحان می‌کند تصریح کرد: منافقان وقتی در معرض سختی قرار می‌گیرند، برملا می‌شوند، اما اهل ایمان موقعی که در معرض امتحان قرار می‌گیرند، جان خود و فرزندانش را در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

 

این کارشناس عرصه رسانه از افرادی که در کار خبری هستند به عنوان جهادگران در راه خدا یاد کرد و اظهار داشت: امروز در جنگ رسانه‌ای و تبلیغی با دشمن هستیم و خبرنگاران پیشگامان عرصه مقابله با این جنگ رسانه‌ای هستند، اخبار تولیدی آنان در معرض امتحان است و به نوعی در معرض امتحان الهی قرار دارند.

 

وی با بیان این‌که فرد و اجتماع در معرض امتحان قرار می‌گیرند و قرآن به مؤمنان امر می‌کند صبر فردی و اجتماعی پیشه کنند، خطاب به خبرنگاران گفت: جمع خبرنگارانی که مدعی هستند و در این راه وارد شده‌اند، در معرض امتحان قرار دارند و باید صبر پیشه کنند.

 

حجت‌الاسلام محققی جهاد را به جهاد ابتدایی، دفاعی و مرابطه تقسیم کرد و ابراز داشت: مرابطه محافظت از سرحدات کشور اسلامی، مرزداری، هوشیاری و آمادگی نسبت به حمله دشمن است؛ دشمن شبهاتی دارد و از این روش حملاتی را صورت می‌دهد که بر رسانه‌ها واجب است رباط داشته و توان پاسخ‌گویی به این شبهات را در خود تقویت کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات