۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۶۷۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان بیست محفل قرآنی در شهرستان های خراسان رضوی با حضور قاریان مصری برگزار می شود.
اخبار کوتاه
 به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی، سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با محکوم کردن کشتار مسلمانان به عنوان یک حرکت ضد بشری اظهار داشت: امیدواریم با حضور قاریان مصری در مجامع شیعی اتحاد بین شیعه و سنی که از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است را به جامعه بشریت نشان دهیم.
وی با اشاره به این که کشتار مسلمانان مظلوم میانمار، ریخته شدن خون مظلوم است خاطر نشان کرد: به زودی شاهد وعده الهی خواهیم بود که از بین رفتن این ظالمان است.
وی در ادامه افزود: با توجه به ماه پربرکت رمضان و نزول قرآن 20 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری الشیخ عادل الباز سالم السید و الشیخ عبدالناصر سعد عبدالباسط و قاریان بین المللی و استانی از سوم الی 14 ماه مبارک رمضان در شهرستان های خراسان برگزار می گردد.
حجت الاسلام آخوندی با توجه به این که 10 محفل در مشهد برگزار می شود، گفت: سه محفل با حضور الشیخ عادل الباز سالم السید و هفت محفل در سطح شهر با قرائت الشیخ عبدالناصر سعد عبدالباسط صورت می پذیرد.
 برپایی خیمه فرهنگی در امامزادگان سید حمزه و سید مرتضی(ع)
علی نیا، سرپرست فرهنگی اداره اوقاف کاشمر امروز عنوان کرد: دو خیمه فرهنگی با عرضه محصولات فرهنگی شامل کتاب های دینی، قرآنی و ادبیات،   cd نرم افزارهای قرآنی و دفتر مشاوره در خصوص ازدواج، تربیت کودک، خانواده و مسائل شرعی در امامزاده سید حمزه(ع) و امامزاده سید مرتضی(ع) برپا شده است.
وی همچنین از برپایی غرفه کودک و ایستگاه بلوتوث گفت و ادامه داد: نمایشگاه از قبل ماه مبارک رمضان برپا شده است و به دلیل استقبال مردم از این نمایشگاه تا پایان تابستان دایر باشد .
 طرح قرآنی 1446 در بقاع متبرکه نیشابور برگزار می شود
محمدیان، سرپرست فرهنگی اداره اوقاف نیشابور اظهار داشت: تکیه ابوالفضلی و سه بقعه بی بی شطیطه ، مزارین پاک و امامزاده محروق(ع) میزبان روزه داران جهت برگزاری طرح قرآنی 1446 ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم است.
محمدیان افزود: این دوره های قرآنی بعد از نماز ظهر و عصرو قبل از نماز مغرب و عشاء در بقاع متبرکه برگزار می شود.
 خراسان رضوی جزو استان های برتر در ثبت اطلاعات در سامانه جامع موقوفات
معاون اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روزهای پایانی ثبت اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اظهار داشت:خراسان رضوی از جمله استانهای برتر در ثبت اطلاعات در سامانه جامع موقوفات بوده است.
وی افزود: تا تاریخ 26 تیر ماه 78 در صد ورود اسناد اجاره استان در سامانه به پایان رسیده است و استان در بعضی روزها از جهت عملکرد در کشور اول بوده است.
وی در ادامه با توجه به اینکه در دستورالعمل سازمان اوقاف تهران مهلت ثبت اطلاعات پایان شهریور ماه ذکر شده است عنوان کرد: در آخرین مصوبه ستاد استانی مقرر شد که ثبت اسناد اجاره که قبل از ماه مبارک رمضان به پایان برسد که ویرایش اطلاعات پایه موقوفات و رقبات، اسکن اوراق و مدارک وسایر موارد تا نیمه شهریور ماه به پایان خواهد رسید که از دستورالعمل سازمان جلوتر هستیم.
مخلصی اظهار داشت: تا کنون شهرستانهای بجستان، درگز و کاشمر ثبت اطلاعات موقوفه در سامانه را به پایان رسانده و شهرستانهای تایباد، تربت جام، قوچان نیز عمده کار را انجام داده اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آثار ثبت اطلاعات در سامانه موقوفات برای ارباب رجوع از همان ابتدای ثبت در تیر ماه سال 90 مشاهده و دسترسی به پرونده ها در زمان کمتری امکان پذیر شد و هم اکنون کارهای پرونده های ثبت شده کاملا به صورت سیستمی انجام می شود./930/د101/س
 
ارسال نظرات